عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه انکار سخنگوی دولت در برداشت ۴.۱ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی اعجاب آور است، گفت:

اشتباه آقای نوبخت این است که ماجرا را انکار می‌کند، درصورتی‌که می‌تواند تخلف را بپذیرد و با شرح محذورات و مشکلات عذرخواهی کند.

احمد توكلي در گفت‌وگو با خانه ملت، افزود: ظاهرا دولت براي فعاليت‌هاي عمراني با كمبود منابع مواجه بوده، البته در مقابل آن، از شركت واسطه فروشنده نفت مبالغي را طلبكار بود، لذا بابت جبران اين كسري، 4ميليارد و 100 ميليون دلار از حساب صندوق توسعه ملي برداشت كرد تا پس از وصول آن طلب، بدهي خود به صندوق توسعه ملي را پرداخت كند. وي تصريح كرد: در نتيجه دولت منابع برداشت شده از صندوق توسعه ملي را به نرخ ارز رسمي فروخته و منابع حاصل از آن را صرف بودجه كرد.

توكلي با اشاره به اعتراض نمايندگان مجلس به برداشت از صندوق توسعه ملي و عدم‌واريز وجوه از سوي شركت واسطه، گفت: پس از اعتراض نمايندگان مجلس به اين موضوع، دولت به بانك مركزي دستور جابه‌جايي منابع را داد، يعني بانك مركزي4.1 ميليارد دلار از منابع خود را به صندوق توسعه ملي واريز و دولت به اين بانك بدهكار شد، تا زماني‌كه طلبش وصول شد به بانك مركزي واريز شود. وي افزود: مورد ديگر اينكه، دولت براساس قانون حق برداشت از صندوق توسعه ملي را ندارد، سومين اقدام غيرقانوني نيز استقراض از بانك مركزي است، درحالي‌كه اين اقدام نيازمند مصوبه مجلس بوده و دولت نبايد چنين كاري را انجام مي‌داد.او با بيان اينكه دولت به‌جاي پذيرش اشتباه، ديوان محاسبات را متهم مي‌كند، گفت: با قرائت گزارش ديوان يادشده پرونده تخلف دولت مراحل قضايي را طي خواهد كرد.

کد خبر 282091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha