همشهری آنلاین: نخستین مدرسه طبیعت ایران در فضایی بیش از ۱۰ هکتار به نام "کاوی کنج" با همت بخش خصوصی با حضور معاون آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست روز پنج‌شنبه در کلانشهر مشهد به بهره‌برداری رسید.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم گفت: بهره‌برداری از این مدرسه نقطه عطفی در حوزه آموزش محیط زیست و حفاظت از آن می‌باشد.

"مهناز مظاهری" بیان کرد: باید در دانش‌آموزان علاقه و عشق درونی به محیط زیست شکل بگیرد که تاکنون در این زمینه غفلت شده است.

وی اظهار کرد: ارائه آموزش به گروه سنی پنج تا 11 سال از اهمیت بالایی برخوردار است اما آموزش این گروه به معنای انتقال اطلاعات نیست بلکه دادن فرصت تجربه یعنی تجربه طبیعت در تفهیم اهمیت محیط زیست است که مورد نظر است.

مدیر نخستین مدرسه طبیعت ایران نیز گفت: این مدرسه در راستای تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش با سازمان حفاظت محیط زیست کشور با هدف ایجاد مدارس جامع محیط زیستی آماده‌سازی شده است.

"محمد قائم پناه" افزود: این مدرسه در حقیقت فضای طبیعی به وسعت بیش از 10 هکتار است که شامل باغ و مزرعه در کنار هم می‌شود و با ظرفیت پذیرش 50 دانش‌آموز آماده ارائه آموزش‌های طبیعی به این قشر می‌باشد.

وی اظهارکرد: دانش‌آموزان به‌خصوص در مقطع ابتدایی به دلیل این که در سن شکل‌گیری شخصیت هستند باید به صورت طبیعی و ملموس با طبیعت ارتباط داشته باشند زیرا در فضای زندگی آپارتمانی در این روزها احساس الفت کودکان با طبیعت نسبت به گذشته کم‌تر شده است.

وی افزود: در این راستا برنامه‌ریزی شده تا مدرسه طبیعی ایران در مشهد که با نام "کاوی کنج" آماده‌سازی شده در روزهای پنجشنبه که روز بدون کیف و کتاب در مدارس نام‌گذاری شده است، میزبان دانش آموزان باشد.

قائم پناه گفت: در این فضای طبیعی با حضور 10 مربی توانمند کارگاه‌های آموزشی به مدت سه ساعت ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود و علاوه بر آن دانش‌آموزان با حضور در محیط این مجموعه طبیعی ارتباط نزدیک و تجارب جدیدی را در طبیعت کسب می‌کنند.

استان خراسان رضوی دارای یک میلیون و 120 هزار دانش‌آموز و 12 هزار و 500 مدرسه با حدود 53 هزار کلاس است که از این منظر رتبه اول دانش‌آموزی کشور را داراست.

کد خبر 282134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha