همشهری آنلاین: نمایشگاه «هندسه خیال» عنوان نمایشگاهی از آثار نخ کشی سیدمرتضی مرتضوی است که در فرهنگسرای نیاوران برپا شده است.

هندسه خیال

به گزارش مهر؛ در این نمایشگاه 31 اثر به نمایش درآمد و سیمین غانم و مرجانه گلچین از جمله هنرمندان حاضر در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بودند.

مرتضوی که سابقه برگزاری نمایشگاه در مجموعه فرهنگسرای ابن سینا در شهرک قدس و همچنین مرکز پژوهش های هنر ایران در نمایشگاه نقش جهان را دارد، درباره آثارش گفت: کارهایی که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرارگرفته از نوع نخ کشی است  و بر مبنای اصول ریاضی و گرافیک ایجاد شده است.

وی با ذکر این نکته که آثارش بر اساس میراث فرهنگی و الهام گرفته از صنایع دستی کشور خلق شده‌‌اند، ادامه داد: این قبیل کارها برای بازدید کنندگان تازگی خاصی دارد. این تابلوها با نخ های گوناگون با متراژی بین حداقل 800 تا حدود 4500 متر ساخته شده و مدت زمان زیادی بین حداقل 2 ماه و نیم تا 5 ماه زمان برده است.

سیدمرتضی مرتضوی خراسانی متولد 1330 در تهران و فارغ التحصیل دانشکده علم و صنعت در رشته مکانیک است. وی هنر نخ کشی را در هنرستان و از حدود سال 1344 آغاز کرده و با گذشت سال ها، رفته رفته آن را کامل کرده است.

نمایشگاه  نخ‌کشی «هندسه خیال» تا 12 دی‌ماه همه روزه از ساعت 10 صبح تا 19 و در روزهای جمعه ساعت 14 تا 19 در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه مندان خواهد بود.

کد خبر 282217

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha