عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا(س) با بیان این که حذف ایران کد و شبنم اشتباه استراتژیک دولت یازدهم به شمار می‌رود، ادامه داد: حذف ایران کد و شبنم به‌شدت برای اقتصاد کشور خطرناک و به نفع قاچاق بود و دولت با اتخاذ این تصمیم اشتباه استراتژیکی را مرتکب شد.

حسين راغفر در گفت‌وگو با نسيم در تشريح مزيت‌هاي ايران كد و شبنم بيان كرد: درصورت وجود ايران كد و شبنم دولت مي‌تواند از طريق سازمان امور مالياتي كد قيمت و كد رهگيري را رديابي كند و به اين وسيله ميزان فروش را به‌دست آورد. وي ادامه داد: مصرف‌كننده هم مي‌تواند با وجود اين كد از قاچاقي يا غيرقاچاقي بودن كالاي خود اطمينان حاصل كند و ضمانت‌هاي لازم را بر اين اساس از فروشنده دريافت كند. اين اقتصاددان با انتقاد از نوع ورود كالا به كشور تصريح كرد:

وقتي كالاها به كشور ما وارد مي‌شود ممكن است به موازات ما به كشورهاي ديگر هم وارد شود، اما آمار بالاي قاچاق در كشور ما شرايط ورود كالا را تحت الشعاع قرار مي‌دهد. راغفر افزود: به‌طور مثال ممكن است يك يخچال توليد كشور كره‌جنوبي علاوه بر ايران به انگلستان هم وارد شود، اما حجم بالاي قاچاق شرايطي را ايجاد مي‌كند كه نمي‌توان انتظار خدمات پس از فروش زيادي را در ايران داشته باشيم، درحالي‌كه در انگلستان همان كالا اگر عيب فني داشته باشد به راحتي تعويض مي‌شود.

کد خبر 282246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha