همشهری آنلاین: سم‌زدایی دیجیتالی، یا دیجیتال‌زدایی، به معنی زندگی خارج از فضای سایبر، رها از اسمارت‌فون‌ها و گجت‌ها، روند سال ۲۰۱۵ است که شرکت‌های بزرگی مانند گوگل در اجرای آن پیشتاز شده‌اند.

براساس گزارش تلگراف، ما در عصري زندگي مي‌كنيم مملو از تكنولوژي، به حدي كه بسياري در آستانه تنفر از آن قرار گرفته‌اند و برخي به آن اعتياد پيدا كرده‌اند. بسياري از مردم در كشورهاي غربي حاضر نيستند حتي يك ثانيه اسمارت‌فون‌هاي خود را كنار بگذارند، اما از سويي ديگر گروه‌ها و شركت‌هاي مختلف به اين فكر افتاده‌اند كه زمان جدي‌گرفتن سم‌زدايي ديجيتالي فرا رسيده‌است، زيرا براساس گزارشي جديد، و برخلاف باور عمومي، اعتياد به موبايل هيچ محصول خوشايندي در پي ندارد.

در سال 2015، سم‌زدايي ديجيتالي ديگر به دوره‌هاي يك‌هفته‌اي درون يك كمپ محدود نخواهد‌بود، بلكه قرار است اين روند در زندگي روزمره افراد تلفيق شود.

نكته جالب توجه اين است كه اين روند توسط شركت‌هاي بزرگ تكنولوژي هدايت خواهد‌شد و شركت‌هاي بزرگي مانند گوگل قصد دارند دوره‌هاي آموزشي از قبيل جستجوي درون را براي كارمندانشان برگزار كنند تا توجه به لحظه و آگاهي از ذهن را به آنها آموزش دهند. در سال آينده قرار است فضاهاي خالي از تكنولوژي بيشتري در محيط‌هاي كاري ايجاد شوند تا كارمندان بتوانند بر تكميل وظايف خود با بالاترين كيفيت ممكن و بدون حواس‌پرتي ناشي از ارتباطات ديجيتال،‌تمركز كنند. حتي ممكن است بخشي از روزهاي كاري كارمندان وادار شوند تا تجهيزات ديجيتال خود را رها كنند.

همچنين ميزان تقاضا از كارمندان براي اتصال به فضاي سايبر در راستاي افزايش احتياط آنها در گرايش به فضاي سايبري خواهد بود زيرا گزارش‌هاي متعددي از عوارض ناخوشايند فرهنگ هميشه آنلاين‌بودن خبر مي‌دهند. به اين شكل افراد از زمان استراحت و تعطيلات خود بيشتر بهره‌برده و در نهايت كارمندان با انرژي و تمركز بيشتري در محل كار خود حاضر شوند.

امسال، شركت شركت‌هايي از قبيل Daimler سيستم پاك‌كن خودكاري را راه‌اندازي كرده‌اند تا ايميل‌هايي كه در زمان تعطيلات به صندوق پست الكترونيكي فرد مي‌رسند به صورت خودكار پاك شده و پي از بازگشتش دوباره ارسال شوند. به اين شكل ساعات كاري افراد تنها به روزهاي كاري محدود خواهد شد و در روزهاي تعطيل افراد از فضاي كار به‌دور خواهند بود. همچنين قرار است رويداد‌هايي در سال آينده برگزار شوند كه در آنها حضور به همراه تجهيزات الكترونيكي ممنوع خواهد بود.

کد خبر 282291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha