چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاربران زیادی هستند که معتقدند مرورگر اینترنت‌اکسپلورر باید از دور خارج شود، مرورگری که نام آن مترادف است با نقص‌های فنی، مشکلات امنیتی و تکنولوژی قدیمی.

براساس گزارش CNN، اگرچه در سال‌هاي اخير مايكروسافت بهبود‌هايي را در مرورگر خود ايجاد كرده‌است، با‌اين‌حال اين مرورگر هرگز براي ديگر مرورگرها رقيب جدي به شمار نرفته‌است.

اين مرورگر كه زماني پركاربرترين جهان بود،‌سال‌ها است كه سيري نزولي را طي مي‌كند. سهام اين مرورگر در سال 2010 به زير 50 درصد رسيد و در ماه اكتبر سال جاري نيز به زير 20 درصد كشانده شد. درحال حاضر مرورگر كروم گوگل با سهامي 48 درصدي، سلطه بازار مرورگرها را در اختيار دارد.

مايكروسافت در تابستان خبر از ايجاد تغييراتي در مرورگر اكسپلورر خود داد، اما اكنون به نظر مي‌آيد اين شركت محدوده تغييرات مورد نظرش را گسترده‌تر ساخته و قصد دارد به كل مرورگري جديد را معرفي كند.

اين شركت قصد دارد به همراه رونمايي از ويندوز 10 در سال جديد، مرورگري جديد با نام اسپارتان را نيز رونمايي كند، مرورگري كه كارايي و عملكرد آن مشابه كروم و فايرفاكس خواهد‌بود. مرورگر اسپارتان برسكوي متفاوتي از اينترنت‌اكسپلورر ساخته خواهد‌شد،‌از اين رو از پشتيباني از نسخه‌هاي قديمي‌تر (‌‌ Backwards-compatible ) برخوردار نيست. اين به آن معني است كه ميكروسافت اكسپلورر جديدي را نيز به همراه ويندوز‌هاي خود ارائه خواهد‌كرد تا از كاربردي بودن نسخه‌هاي قديمي و جديد محصولاتش اطمينان يابد.

اين محصول جديد، اولين مرورگري خواهد‌بود كه پس از اكسپلورر 19 ساله توسط مايكروسافت ارائه خواهد‌شد. اكسپلورر 19 سال پيش به همراه ويندوز 95 عرضه شد.

اسپارتان جايگزين اكسپلورر نخواهد بود و به همراه اكسپلورر 11 روي ويندوز 10 عرضه خواهد شد. مايكروسافت قصد دارد اين مرورگر جديد را در 21 ژانويه 2015 و طي مراسم رونمايي از ويندوز 10، توسط ساتيا نادلا،‌مدير اجرايي اين شركت، معرفي كند. هنوز مشخص نيست كه اين مرورگر جديد از سيستم‌عامل‌هاي رقيب، iOS و اندرويد پشتيباني خواهد‌كرد يا نه.

سلطه اينترنت اكسپلورر در سال 2012 توسط مرورگر كروم گوگل از بين رفت و اكنون تنها 20 درصد از كل كاربران اينترنت ترجيح مي‌دهند از اين مرورگر استفاده كنند،‌درحالي كه 52 درصد از كاربران كروم را به ديگر مرورگرها ترجيح مي‌دهند.

کد خبر 282690

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha