مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت ژاپنی نیسان و آژانس فضایی آمریکا،‌ناسا، برای بهبود دادن تکنولوژی خودروهای بدون راننده با یکدیگر همکاری خواهند‌کرد.

ناسا

براساس گزارش NBC، مركز مطالعات ايمز ناسا اعلام كرد برنامه‌ همكاري پنج‌ساله‌اي را با هدف تحقيق و توسعه سيستم‌هاي خودروهاي خودكار و بدون راننده آغاز كرده‌است تا به تدريج بتوان اين سيستم‌ها را در خودروهاي موجود در بازار گنجاند.

نيسان نسبت به قابليت‌هاي خودروهاي بدون راننده بسيار هيجان‌زده‌است، زيرا معتقد است علاوه بر افزودن ميزان ايمني خودروها، مي‌تواند از ميزان آلودگي هوا نيز بكاهد و خودروهايي پاك‌تر را روانه بازار سازد.

محققان ناسا در اين پروژه با واحد پژوهش نيسان در سيليكون‌ولي همكاري خواهد‌كرد. سازنده خودروي برقي Leaf و خودروهاي مجلل اينفينيتي قصد دارد سيستم رانندگي خودكار را طي سال‌هاي 2016 تا 2020 در خودروهاي توليدي‌اش بگنجاند.

ايمز نيز مركزي است كه نرم‌افزار مريخ‌نوردها و همچنين روبات‌هاي ايستگاه فضايي بين‌المللي را تامين مي‌كند. به گفته كارلوس گوسن مدير اجرايي شركت نيسان، اين پروژه موجب همكاري برترين‌ها و نابغه‌ترين‌هاي ناسا و نيسان با يكديگر خواهد‌شد و سرمايه‌گذاري نيسان را نيز در سيليكون‌ولي معتبر خواهد‌ساخت.

تكنولوژي ايمني كه در اين تكنولوژي مورد توجه قرار دارد، شامل حسگرهاي تشخيص برخورد و ترمز خودكار به محض شناسايي مانع است، حتي اگر راننده هيچ واكنشي نشان ندهد. در پيچيده‌ترين حالت،‌خودروها مي‌توانند كاملا وظايف راننده را به عهده بگيرند؛ اگرچه شايد آزمايش اين تكنولوژي‌ها در جاده‌ها كار دشواري باشد.

علاوه بر نيسان، شركت‌هاي خودروسازي ديگري نيز از قبيل تويوتا، جنرال موتورز و فورد نيز درتلاشند اين تكنولوژي را توسعه داده و در محصولات خود به‌كار گيرند. شركت‌هاي خارج از صنعت خودروسازي، مانند گوگل نيز در توسعه اين تكنولوژي دست دارند.

کد خبر 283765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha