دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

آیورودیک‌ها پیشنهاد می‌کنند تا جایی که می‌توانید سر، سینه و پاها را گرم نگه دارید و از این طریق به خوب شدن‌تان سرعت ببخشید.

سبک زندگی ما چیزهای زیادی درباره ما می‌گوید و چیزهای زیادی را درباره آینده‌مان مشخص می‌کند. یکی از این چیزها مشخص کردن وضعیت سلامتی ماست.

طب آیورودا برای اینکه سبک زندگی‌تان ضد سرماخوردگی شود، چند راهکار ساده دارد.

آیورودا و تن آرامی‌یا یوگا قوری‌هایی به اسم «نتی» دارند که برای شست‌وشوی بینی از آنها استفاده می‌شود که در داروخانه‌ها هم پیدا می‌شوند.

استفاده از این قوری‌ها می‌تواند از بروز سرماخوردگی پیشگیری کند اما اگر دوست ندارید سراغ قوری نتی بروید و سرما هم خورده‌اید می‌توانید بخور دادن را امتحان کنید.

برای بخور دادن یک ظرف آب گرم را جلوی‌تان بگذارید، یک حوله بزرگ روی سرتان بیندازید و روی ظرف خم شوید البته مراقب باشید صورت‌تان را نسوزانید. برای تکمیل و تاثیر بیشتر مراحل بخور دادن می‌توانید دو قطره اوکالیپتوس به آب داغ اضافه کنید.

اوکالیپتوس خاصیت ضدویروس دارد. اضافه کردن ریشه خرد شده زنجبیل به آب داغ یا ریختن میخک در داخل ظرف هم می‌توانند برای بهبود وضعیت بالینی شما مفید واقع شود.

نکته دیگری که باید در مورد سبک زندگی ضد سرماخوردگی بدانید گرم نگه داشتن بدن است. آیورودیک‌ها پیشنهاد می‌کنند تا جایی که می‌توانید سر، سینه و پاها را گرم نگه دارید و از این طریق به خوب شدن‌تان سرعت ببخشید.

آخرین نکته‌ای که خوب است به آن دقت کنید نخوابیدن در طول روز است. خواب روزانه باعث افزایش کافا در بدن می‌شود و زیاد شدن کافا آخرین چیزی است که موقع عطسه و آبریزش بینی به آن احتیاج دارید!

البته به خاطر داشته باشید که هنگام سرماخوردگی استراحت زیاد داشتن همچنان سر جای خودش است، فقط یادتان باشد لازم نیست استراحت را با خوابیدن اشتباه بگیرید. کارهای سنگین نکنید، در تخت بمانید و خودتان را گرم نگه دارید.

منبع:همشهري‌تندرستي

کد خبر 283897

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha