چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش به اعلام جزئیات افزایش مرخصی زایمان فرهنگیان از شش به ۹ ماه پرداخت و گفت: همکاران به ادارات مناطق خود مراجعه و مدارک پزشکی خود را ارائه می‌دهند و از این مزایا برخوردار می‌شوند.

به گزارش ايسنا، مهناز احمدی دستجردی در این باره افزود: موضوع افزایش مرخصی زایمان زنان علی‌رغم برخورداری از مستندات قانونی به علت فراهم نبودن اعتبارات مسکوت مانده بود، اما در ماه گذشته معاونت پشتیبانی وزارتخانه به محض تخصیص اعتبارات قانون را به اجرا در آورد و آن را به سراسر کشور اعلام کرد.

وی افزود: بر این اساس آن دسته از همکاران فرهنگی که روزهای آخر مرخصی شش ماهه زایمان را می‌گذراندند مشمول قانون شدند و از سه ماه مرخصی دیگر بهره‌مند شدند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کلیه بانوان فرهنگی که به مرخصی زایمان احتیاج دارند می‌توانند از این امکان استفاده کنند گفت: همکاران به ادارات مناطق خود مراجعه و مدارک پزشکی خود را ارائه می‌دهند و از این مزایا برخوردار می‌شوند.

احمدی افزود: اکنون بحث تامین اعتبارات حل شده اما پیرامون تامین نیروی انسانی به ازای همکارانی که به مرخصی می‌روند مشکلاتی وجود دارد. باید نیرو جذب شود و دولت قول مساعد داده است تا نیرو را از طریق حق التدریس و سایر راهکارها تامین کند تا کلاس‌ها بدون معلم نمانند.

کد خبر 284128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha