پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۰
۰ نفر

کدو حلوایی یکی از غذاهای مطلوب این فصل است در حالی که بیشتر ما نمی‌دانیم با محصولات این فصل چه غذاهای متنوعی می‌شود درست کرد.

سوپ کدو

مواد لازم:
سيب‌زميني متوسط: 3عدد
كدو حلوايي خرد شده: 2/5پيمانه
پياز بزرگ: يك عدد
آب مرغ: 2 ليوان
شير: يك ليوان
كره: 10 گرم
نمك و فلفل

سيب‌زميني‌ها را درشت خرد مي‌كنيم. پياز را هم به همين صورت خرد مي‌كنيم.
سيب‌زميني و پياز و كدوحلوايي را توي قابلمه مي‌ريزيم. آب مرغ و كمي نمك و فلفل را هم اضافه مي‌كنيم. بايد صبر كنيم تا اين مواد خوب بپزند و حسابي نرم بشوند.
راه ديگر هم اين است كه اين سبزيجات را در فر كبابي كنيم و بعد پوست آنها را بكنيم و خرد كنيم و بعد ادامه ماجرا. حالا بايد همه مواد را با هم در مخلوط‌كن بريزيم و پوره كنيم.
بعد از يكدست شدن سبزيجات، در آخر شير را اضافه مي‌كنيم. بايد حواسمان به غلظت سوپ‌مان باشد كه كم و زياد نشود. غلظتش كه به اندازه شد كره را اضافه كرده و نمك و فلفل را ميزان مي‌كنيم و از روي حرارت برمي‌داريم.
حتي مي‌توانيم به جاي شير از خامه هم استفاده كنيم كه خوشمزه‌تر و مجلسي‌تر بشود.

  • خواص كدو حلوايي

كدوتنبل تقريبا به اندازه هويج حاوي كاروتنوئيد است. اين تركيبات آنتي‌اكسيداني براي مقابله با سرطان، بيماري‌هاي قلبي و عروقي يا آفتاب‌سوختگي مؤثر است، از پيري چشم جلوگيري مي‌كند و باعث تقويت سيستم ايمني بدن مي‌شود.

  • خواص سيب‌زميني

سيب‌زميني پخته يك غذاي استثنايي مفيد با كالري كم و فيبر غذايي بالاست كه قدرت دفاعي چشمگيري در برابر بيماري‌هاي قلبي- عروقي و سرطان دارد اما نبايد با چربي يا سرخ كردن، تمام اين فوايد را از آن گرفت. سيب‌زميني غني از ويتامينC، B6، مس، پتاسيم، منگنز و فيبرغذايي است ضد‌راديكال‌هاي آزاد فعاليت مي‌كند، كاهش‌دهنده فشارخون است و ويتامينB6 بالايي دارد. اين ويتامين سلول‌هاي مغز را مي‌سازد.

کد خبر 284139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha