همشهری آنلاین: پژوهشگران دریافتند که افرادی که به طور مرتب از اینترنت و رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، نسبت به افرادی که کمتر تکنولوژی‌های دیجیتال را به کار می‌برند، دچار میزان‌های بالاتر استرس نیستند.

social media

به نوشته نیویورک تایمز این پژوهشگران همچنین دریافتند که میزان‌های استرس در میان زنانی که به طور مکرر از توئیتر، ای‌میل و اپلیکیشن‌های اشتراک‌گذاری عکس استفاده می‌کنند، ۲۱ درصد کمتر از زنانی است که از این ابزارهای دیجیتال استفاده نمی‌کنند.

کارشناسان می‌گویند این یافته‌ها ممکن است به این علت باشد که در میان گذاشتن رویدادهای زندگی با دیگران می‌تواند باعث افزایش احساس بهزیستی افراد شود و زنان نسبت به مردان بیشتر گرایش دارند که این نوع اشتراک‌گذاری را انجام دهند.

البته پژوهشگران مرکز پژوهشی پیو و دانشگاه راتگرز که این بررسی را انجام داده‌اند، می‌گویند،‌ رسانه‌های اجتماعی، مانند فیس‌بوک، از یک جهت، میزان استرس را افزایش دادند، به این علت که این رسانه‌ها به افراد امکان می‌دهند تا از مشکلات جدی زندگی‌های دوستان نزدیک‌شان بیشتر خبردار شوند، و این اثر در میان زنان قوی‌تر است. این پژوهشگران می‌گویند این یافته‌ها از این نظریه که استرس ممکن است مسری باشد، حمایت می‌کند.

در مقابل دانستن مشکلات جدی در زندگی‌های افرادی که دوستان نزدیک کاربران شبکه‌های اجتماعی نبودند، میزان‌های استرس آنها را کاهش دادند، به گفته پژوهشگران شاید به این علت که آنها در چنین موقعیتی، شکرگزار می‌شوند که خودشان دچار چنین مشکلاتی نشده‌آند.

این پژوهشگران می‌گویند یافت‌ه‌های آنها نشان می‌دهد که با وجودی که تکنولوژی‌های جدید ارتباطی باعث دگرگونی در زندگی‌های افراد می‌شود، این دگرگونی لزوما به استرس بیشتر نمی‌انجامد.

کد خبر 284628

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha