همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد:‌ آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴ از ۱۵ بهمن ماه به مدت سه روز با رقابت بیش از ۸۱۱ هزار داوطلب در کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ايسنا، دکتر ابراهیم خدایی افزود: آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته و بیستمین المپیاد دانشجویی کشور سال 94 در 143 کد رشته امتحانی که 136 رشته آن به صورت متمرکز و هفت رشته آن به صورت غیرمتمرکز بوده با نظارت سازمان سنجش در صبح و عصر روز چهارشنبه 15، پنجشنبه 16 و جمعه 17 بهمن‌ ماه 93 برگزار می‌شود و نتایج آن در نیمه دوم اردیبهشت‌ ماه سال 94 به صورت کارنامه اعلام خواهد شد.

وی افزود: این آزمون در شش گروه آموزشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی برگزار می‌شود. از 143 کد رشته امتحانی 67 رشته شناور بوده که داوطلبان علاوه بر ثبت‌نام در رشته‌های مورد نظر خود در این 67 رشته هم می‌توانند ثبت‌نام کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد زمان توزیع کارت این آزمون اظهار کرد: توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد در تاریخ‌های 12، 13 و 14 بهمن ماه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org توزیع می‌شود.

دکتر خدایی از برگزاری این آزمون در 62 شهرستان و 102 حوزه امتحانی خبر داد و گفت: سوالات این آزمون در همه رشته‌ها به صورت چهارگزینه‌ای بوده به جز سه رشته مهندسی محیط زیست، نمایش عروسکی و مجموعه هنرهای موسیقی که به صورت تستی و تشریحی برگزار می‌شود. همچنین هشت رشته برای نابینایان به صورت خط بریل برگزار می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد تعداد ثبت‌نام کنندگان اظهار کرد: 811 هزار و 567 نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که 52 درصد آنها خانم و 48 درصد آنها آقا هستند. همچنین با توجه به اینکه داوطلبان می‌توانند در 67 رشته شناور هم ثبت‌نام کنندگان با احتساب این موضوع 892 هزار و 338 نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

دکتر خدایی در پایان در مورد ظرفیت پذیرش این آزمون گفت: با توجه به اینکه ظرفیت از طریق دانشگاه‌ها اعلام می‌شود، تا کنون این رقم مشخص نیست و ظرفیت دقیق پذیرش این آزمون در اواخر اسفند ماه اعلام می‌شود.

کد خبر 285212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha