همشهری آنلاین: شهردار تهران با تأکید بر این‌که «بزرگداشت انقلاب را باید مثل بزرگداشت محرم و عاشورا اداره کنیم، نه دولتی»،‌ گفت: متأسفانه بزرگداشت انقلاب به صورت دولتی اداره می‌شود در حالی که باید در این حوزه جوانان را باور کنیم

و توانایی‌هایشان را نادیده نگیریم و مطمئن باشیم از این طریق ارزش‌های انقلاب به نسل بعد منتقل می‌شود.

به گزارش ایسنا، دكتر محمدباقر قالیباف در همایش سراسری ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی سراسر کشور، با بیان این‌که «اساس دشمنی با انقلاب اسلامی تا زمانی است که روح حاکم بر نظام اسلامی، روح انقلاب اسلامی باشد»، گفت: اگر روح انقلاب اسلامی از نظام اسلامی جدا شود، آمریکایی‌ها به اهداف‌شان رسیده‌اند.

شهردار تهران با اشاره به خلوص معنوی و روح مظلوم ستیزی امام (ره)، اظهار کرد: امام خميني (ره) جز برای خدا کلامی نگفت و گامی برنداشت و عظمت بزرگی آفریده شد که پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه «متأسفانه گاهی نعمت‌هایمان را فراموش می‌کنیم»،‌ گفت: این‌که توفیق پیدا کردیم از حکومت جبار و ظالم به نظام اسلامی در سایه ولایت و دین دست یابیم، یک نعمت بزرگ است و اولین وظیفه ما در شکر این نعمت حفظ و گسترش آن و انتقالش به نسل بعد است.

قالیباف با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی تجدید حیات مجدد اسلام و عزت مجدد مسلمین در عرصه جهانی بود، تصریح کرد: در عصر حاضر دو رویداد انقلاب اسلامی و جهانی شدن در سرنوشت مردم بسیار تأثیرگذار هستند و تاریخ را به قبل و بعد از آنها تقسیم کرده‌اند. پس نباید انقلاب‌مان را ساده و کوچک بشماریم.

وی با اشاره به این‌که جهان تشنه معنویت و معنا است، خاطرنشان کرد: فرصت جهانی شدن فرصت بی‌نظیری است که در اختیار انقلاب اسلامی قرار دارد و آنچه امروز نظام سلطه و استکبار جهانی به دنبالش است و به خاطر آن ما را تحت فشار می‌گذارد این است که آنها با فرهنگ و باورهای انقلاب اسلامی مشکل دارند.

قالیباف توضیح داد: در پاکستان هم جمهوری اسلامی وجود دارد و خیلی کشورهای دیگر نیز اسلامی هستند، اما آمریکا و انگلیس و اسرائیل از آنها احساس خطر نمی‌کنند چرا که از روحیه و باور موجود در انقلاب اسلامی هراسان هستند، چون انقلاب اسلامی به دنبال انسانیت، آزادگی، استقلال ملت‌ها و مبارزه با ظلم است تا راه حق و باطل را شفاف کند.

شهردار تهران با بیان این‌که «انقلاب اسلامی قدرت سلطه و هژمونی آمریکا را در منطقه خاور‌میانه به طور کامل دچار چالش کرده است»، گفت: انقلاب اسلامی مانع از قدرت آمریکا در عراق شد و در حالی که آمریکا مشکل فلسطین را حل کرده بود، انقلاب اسلامی دوباره همه چیز را برگرداند. همچنین در آفریقا وقتی که به خاطر دولت‌سازی آمریکا میلیون‌ها انسان کشته شدند، به هیچ وجه صحبتی از حقوق بشر نکردند. بنابراین اساسی‌ترین دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی تا زمانی است که روح حاکم بر نظام اسلامی ما، روح انقلاب اسلامی باشد.

وی با اشاره به این‌که «در سال‌های اخیر شاهدیم دشمن تلاش می‌کند رژیم منحوس گذشته را تطهیر کند و مرتب به دنبال عیب‌جویی از نظام اسلامی است»، اظهار کرد: جوانان ما گذشته را ندیده‌اند و دشمن با بزرگ کردن مشکلات امروز می‌خواهد باور آنها نسبت به اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی را خدشه‌دار کند.

شهردار تهران تأکید کرد: باید حواس‌مان باشد به نقطه‌ای که دشمن متمرکز شده است یعنی ارزش‌ها و باورهای انقلاب که نقطه قوت ما است، تأکید کنیم و فرصت را از دشمن بگیریم. پس در باورهای انقلاب تنها نیازمند به شعار نیستیم چرا که شعار لازم است اما کافی نیست.

وی با بیان این‌که هر اتفاق خوب و بدی در این کشور رخ دهد، به پای اسلام، انقلاب و روحانیت گذاشته می‌شود، افزود: متأسفانه ما اینقدر بی‌انصاف هستیم که کارهای خوب را به پای خود می‌گذاریم و اگر اشکالی پیدا شود به حساب حکومت می‌گذاریم و این بی‌ اخلاقی مدیران است.

شهردار تهران با تأکید بر این‌که «باید کارآمدی دینی را در اندیشه جامعه برای جوانان به اثبات برسانیم»، تصریح کرد: در غیر این صورت نمی‌توانیم انقلاب را تبلیغ کنیم پس امروز باید مشکلات را برای مردم حل کنیم چرا که دشمن تلاش می‌کند همه نقاط قوت ما را به ضعف تبدیل کند.

قالیباف با اشاره به این‌که «امروز در حوزه‌های سیاسی قدرت بزرگی شده‌ایم که شش قدرت دنیا برای صحبت با ما پای میز مذاکره می‌آیند»، گفت: عظمت نظام اسلامی را پذیرفته‌اند و با همه وجود خطر جمهوری اسلامی را دیده‌اند چون اگر می‌توانستند ما را از پای درآورند، حتماً با ما حرف نمی‌زدند.

قالیباف با تأکید بر این‌که «مهمترین راه مبارزه با آمریکا کارآمدی و رفع چالش‌های کشور به خصوص در حوزه اقتصادی است»، افزود: باور مدیران باید حرکت بر اساس سنت‌های الهی باشد چرا که مردم وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند و برای اسلام و انقلاب چیزی کم نگذاشته‌اند. همچنین در کار فرهنگی و اقتصادی نیز باید بر همین اساس حرکت کنیم. در حالی که متأسفانه کار فرهنگی را به پیمانکاری تبدیل کرده‌ایم و به دنبال پول درآوردن هستیم و متأسفانه اینگونه کار فرهنگی هیچ اثری برای انقلاب و اسلام ندارد و نباید به اسم دین، سفره برای شکم‌مان پهن کنیم. بلکه باید باورمان این باشد که روزی‌دهنده خداست و برای دین کار فرهنگی کنیم.

قالیباف در ادامه خطاب به حزب‌اللهی‌ها و دلسوختگان نظام، گفت: باید هم شعار دهیم و هم کار کنیم و گاهی کار بر شعار تقدم داشته باشد.

کد خبر 285230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha