سالانه حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان به‌طور مستقیم خسارت ناشی از تصادفات ترافیکی به کشور تحمیل می‌شود.

تصادف

اين در حالي است كه در دهه گذشته نيز بيش از 241هزار نفر در تصادفات كل كشور كشته شدند كه اين عدد معادل جمعيت كشورهاي كوچكي است كه در پيرامون كشور ما زندگي مي‌كنند.اينها آمار و ارقامي است كه سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران روز گذشته در مراسم تحويل 3هزارمين تاكسي جايگزين در طرح نوسازي و آغاز به‌كار سايت جنوب تهران در طرح تعويض رايگان كاتاليست در نمايندگي 1269 ايران‌خودرو اعلام كرد.

اين در حالي است كه به گفته وي، به‌طور متوسط در تهران سالانه نزديك به يك هزار نفر در تصادفات كشته مي‌شوند كه البته اين عدد جدا از آمار تلفاتي است كه منشأ آن مسائل ترافيكي و آلودگي هواست و اگر اين آمار را اضافه كنيم به‌طور حتم عددي نجومي خواهد شد.
وي از وجود 6هزارو900 دستگاه تاكسي پيكان فرسوده در تهران خبرداد و گفت: درصدديم تا دي‌ ماه سال آينده اين ميزان تاكسي فرسوده را به تاكسي نو و استاندارد تبديل كنيم.

معاون شهردار تهران اضافه كرد: راننده‌هاي تاكسي بيش از هر كسي از وجود اين تاكسي‌هاي فرسوده رنج مي‌برند و ما اين قول را مي‌دهيم كه تا پايان دي ماه سال94 هيچ تاكسي پيكان فرسوده‌اي در سطح شهر تردد نكند. تشكري در ادامه با بيان اينكه موضوع آلودگي هوا را نبايد تنها در خودرو و سوخت دانست، گفت: رفتار ما در رانندگي نيز مي‌تواند به حجم آلاينده‌ها اضافه كند. بنابراين بايد حركت بين خطوط و نظم در رانندگي را آموزش داده و دنبال كنيم.

از حدود 80هزار تاكسي كه در تهران تردد مي‌كنند 17هزار تاكسي به سن فرسودگي رسيده كه نقش بسزايي در توليد ذرات آلاينده در هواي پايتخت دارند. اين هم خبري بود كه ديروز ميثم مظفر، مديرعامل شركت تاكسيراني در مراسم تحويل 3هزارمين تاكسي نوسازي شده و طرح تعويض رايگان كاتاليست‌ تاكسي‌ها اعلام كرد.

به گفته وي، اگر هر تاكسي روزانه حدود 200كيلومتر در شهر تردد كند هر خودرو حدود 10هزار گرم ذرات آلاينده به هواي شهر تزريق مي‌كند. اين درحالي است كه تاكسي‌هاي نو 15برابر آلودگي كمتري خواهند داشت. مظفر همچنين افزود: قرار است تعويض كاتاليست تاكسي‌ها در 5نقطه شهر به سرعت انجام شود زيرا طبق آمارها تعويض هر كاتاليست حدود 90درصد در كاهش توليد ذرات آلاينده اثرگذار است و ما بنا داريم كاتاليست 10هزار تاكسي را تعويض كنيم. مظفر از ورود تاكسي‌هاي هيبريدي به سطح شهر خبر داد و گفت: به‌طور حتم در سال آينده تاكسي‌هاي هيبريدي نيز در شهر خواهيم داشت.

سيد وحيد حسيني، مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي شهر تهران نيز در اين مراسم طي سخناني وضعيت آلودگي هواي شهر تهران را بحراني اعلام كرد و گفت: طبق استانداردها ما سالي به نام سال هواي پاك در شهر تهران نداشتيم كه دليل عمده آن به‌خاطر تردد خودروهاي ديزلي، كاربراتوري و موتورسيكلت‌هاست.

کد خبر 285248

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha