یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: انیمیشن «جمشید و خورشید» پس از ۱۰ سال از زمان ساخت، از ۲۳ بهمن‌ ماه در گروه سینمایی «فرهنگ» اکران می‌شود.

جمشید و خورشید

به گزارش ايسنا؛ تهیه‌کننده انیمیشن «جمشید و خورشید»  با اعلام اکران این انیمیشن گفت: «جمشید و خورشید» با هزینه سنگین 700 میلیون تومان در اواخر سال 81 ساخته و سال 84 به اتمام رسید، این فیلم با حضور قریب به 70 نفر از انیماتورهای مطرح ایران به کارگردانی بهروز یغماییان ساخته شد.

این تهیه‌کننده گفت: هنرمندانی از جمله پرویز پرستویی با ایفای دو نقش، امین حیایی در نقش جمشید، ترانه علیدوستی در نقش خورشید، رامبد جوان در نقش ماهان، حبیب رضایی در نقش آبا، چنگیز جلیلوند در نقش حاکم، ایفای نقش کرده‌اند و چنگیز جلیلوند مدیریت دوبلاژ این انیمیشن را بر عهده داشته است.

او سپس گفت:‌ فیلم «جمشید و خورشید» چهار ترانه دارد که داستان فیلم را تعریف می‌کند. امین حیایی دو ترانه از این فیلم را خوانده است و همچنین ترانه مربوط به ایفای نقش ترانه علیدوستی با صدای کیانا کیارس خوانده شده است و تیتراژ ابتدایی این فیلم را اسفندیار قره‌باغی خوانده است.

یغماییان در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با بیان اینکه این انیمیشن به نام جوانان است، در عین حال گفت: «جمشید و خورشید» به نام جوانان است اما یک فیلم شاد و کاملا خانوادگی است.

وی سپس به داستان جمشید و خورشید اشاره کرد که به ایران باستان برمی‌گردد و گفت: در داستان این انیمیشن خورشید خانم توسط منجم دربار دزدیده می‌شود به علت اینکه نمی‌خواهد ازدواج کند و جمشید از چهار وادی باد و آب و خاک آتش گذر می‌کند تا خورشید خانم را نجات دهد.

یغماییان در ادامه گفت: اگر همه چیز خوب پیش برود و ما به قسمت‌هایی از پول‌هایمان در آن سال برسیم، قسمت دوم این فیلم را هم می‌سازیم. هر چند دو بار مجوز را تمدید کردیم بدون اینکه مشکلی داشته باشیم اما امروز با کمک دولت تدبیر و امید، فیلم در شرایط سخت اکران با وجود اینکه هیچ نوع تبلیغاتی هم نداشته‌ایم، اکران می‌شود.

او سپس به هنرمندانی که در این فیلم کار دوبله را بر عهده داشتند اشاره کرد که با صدای گرمشان به فیلم رونق داده‌اند و گفت: بخش دوبله این فیلم رایگان بوده است. به همین مناسبت در نظر داریم بزرگداشتی برای این فیلم در محک بگیریم و از آن رونمایی کنیم. این انیمیشن به مراتب از سینمایی که در حال حاضر انیمیشن در آن ساخته می‌شود، بهتر است و اگر 10 سال پیش اکران کرده بودیم صنعت سینمای انیمیشن رشد کرده بود اما متأسفانه جلوی کار گرفته شد.

به گزارش ایسنا، انیمیشن «جمشید و خورشید» سه‌شنبه 7 بهمن‌ماه در محک با حضور هنرمندان این انیمیشن رونمایی می‌شود.

کد خبر 285329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha