همشهری آنلاین: معاون امور بین‌الملل دانشگاه تهران از ایجاد کرسی شیعه‌شناسی در دانشگاه مونستر آلمان خبر داد.

به گزارش مهر، دكتر محمدباقر قهرمانی در خصوص برنامه‌های دانشگاه تهران برای معرفی اسلام به جوامع غربی و دانشجویان خارجی گفت: وظیفه ما دانشگاهیان این است که در راستای آنچه در کشور رخ می‌دهد و مسایل مهم جهانی فکر کنیم و برای آن برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم در مورد شناخت اسلام برای جوامع غربی سخنرانی کرده و به اهمیت این موضوع اشاره کردند، بر همین اساس دانشگاه تهران نیز با دانشگاه مونستر آلمان برای ایجاد کرسی شیعه‌شناسی رایزنی و هماهنگی کرد.

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران افزود: همچنین در خصوص چگونگی کمک مالی به ایجاد این کرسی و تامین اعضای هیات علمی که بتوانند در تدریس کمک کنند توافق‌هایی انجام شد.

وی افزود: در جلسه‌ای که در هفته جاری با نايب رئیس مجلس آلمان برگزار شد، براي كمك جهت شكل‌گيري کرسی شیعه‌شناسی مذاكراتي صورت گرفت. همچنين سرپرست دانشگاه تهران با نايب رئیس مجلس آلمان در مورد اسلام‌هراسی صحبت کرد و آنچه در حال رخ دادن است را محكوم كرد.

وی ادامه داد: نایب رئیس مجلس آلمان نیز مواضع دکتر نیلی را تایید کرد و آمادگی خود را برای کمک به رفع این تصویر نادرست از اسلام اعلام کرد.

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران افزود: از طرح‌های دیگر دانشگاه تهران توسعه فرهنگ قرآنی بین دانشجویان غیرایرانی و اساتیدی است که به دانشگاه دعوت می‌شوند.

کد خبر 285458

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha