این روزها اخباری از خروج ۲۲میلیارد دلار از کشور توسط صرافی‌ها در سال‌های پایانی فعالیت دولت گذشته منتشر شده که زمزمه‌های شناسایی نوع دیگری از فساد را ایجاد کرده است.

jahangiri

 شخصي به نام «ك» نيز به‌عنوان انتقال‌دهنده اين ميزان ارز مطرح شده است. اين موضوع نخستين‌بار به‌طور سربسته توسط اسحاق‌جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور در جمع نمايندگان اتاق بازرگاني مطرح شد.عضو كميسيون اقتصادي مجلس در اين زمينه به تسنيم گفت: كميته‌اي در كميسيون اقتصادي مجلس براي رسيدگي به ماجراي خروج ۲۲ميليارد دلار ارز از كشور در دوره فعاليت دولت قبل تشكيل خواهد شد. عبدالكريم رجبي اظهار داشت: كارگروه مذكور بايد رسيدگي كند كه اين ميزان دلار از كجا آمده و چرا از كشور خارج شده است؟ به همين‌خاطر با تشكيل اين كارگروه از دولتمردان دعوت مي‌كنيم كه مستندات خود را به كميسيون ارائه دهند.

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس تأكيد كرد: درصورتي كه ثابت شود اين اتفاق افتاده و 22ميليارد دلار ارز از كشور خارج شده است، بايد بدون‌اغماض با افرادي كه چنين كاري كرده‌اند، برخورد شود.گفتني است معاون اول رئيس‌جمهور در چهل و سومين نشست فعالان بخش خصوصي هيأت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران گفته بود كه براساس تدبير دولت گذشته و براي كنترل قيمت ارز، ميلياردها دلار از پول كشور را در قالب حواله يا پول نقد به صرافي‌هاي دوبي و استانبول فروختند و ظرف 17ماه، 22ميليارد دلار پول كشور به خارج صادر شد. جهانگيري همچنين چند روز قبل در رودبار تأكيد كرد كه 22ميليارد دلار ارز از كشور خارج كردند كه 30درصد آن توسط يك صراف انجام شد و اين پرونده در حال پيگيري است.

کد خبر 285477

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha