معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد از مهلت دوباره مجمع جهانی ژئوپارک‌ها به ژئوپارک قشم برای رفع نواقص جهت ماندگاری در فهرست جهانی خبر داد.

ژئوپارک قشم

حجت‌الاسلام محمدعلي ‌زم با اعلام اين خبر به خبرگزاري مهر گفت: ژئوپارك قشم اكنون مسكوت گذاشته شده است.

به گفته او كارشناسان ايراني با چند مقاله در مجمع ژئوپارك‌ها شركت كردند و درباره تهديداتي كه موجب خروج ژئوپارك قشم از استانداردها مي‌شد سخن گفتند كه با اين اقدام ژئوپارك قشم موفق به گرفتن مهلت از مجمع جهاني ژئوپارك‌ها براي مرتفع كردن مشكلات شد.

آنطور كه حجت‌الاسلام زم خبر داد، قرار است رئيس مجمع جهاني ژئوپارك‌ها اوايل سال آينده به ايران سفر و از ژئوپارك قشم بازديد كند.

معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري دبيرخانه شوراي‌عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي افزود: در ژئوپارك قشم هزينه‌هاي بالايي شده است تا استانداردها ترميم شود.

او همچنين مهلت مجمع جهاني ژئوپارك‌ها به ايران براي رفع مشكلات ژئوپارك قشم را تا زمان سفر رئيس مجمع جهاني ژئوپارك‌ها به ايران اعلام كرد.

خبرگزاري ايسنا نيز اعلام كرد كه به گفته محمد داخته، سرپرست وقت ژئوپارك قشم، شبكه جهاني ژئوپارك‌ها براي ماندگاري تنها ژئوپارك خاورميانه در فهرست جهاني از ايران خواسته بود تا با توسعه مرزهاي ژئوپارك، جنگل حرا نيز به محدوده ژئوپارك قشم ملحق شود و فعاليت‌هايي چون توسعه راه‌ها و مسيرها كه با هزينه بالا شروع شده بود به پايان برسد.

داخته خواسته بود تا سازمان حفاظت محيط‌زيست براي تكميل و ترميم اين پرونده كمك كند چون به گفته او الحاق جنگل حرا به ژئوپارك قشم بدون موافقت سازمان حفاظت محيط‌زيست امكان‌پذير نيست.

کد خبر 285489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha