مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۰
۰ نفر

پزشکی قانونی کشور اعلام کرد ۱۳ هزار و ۴۷۱ نفر در ۹ ماهه سال‌جاری جان خود را در حوادث جاده‌ای کشور از دست داده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۴ هزار و ۳۷۰ نفر بود ۶ /۳درصد کاهش یافته است.

در اين حوادث ۱۰ هزار و ۳۷۱ مرد و 3هزار و ۱۰۰ زن جان خود را از دست داده‌اند. براساس اعلام پزشكي قانوني كشور در حوادث رانندگي 9ماهه امسال استان‌هاي فارس با هزار و ۱۴۷، خراسان رضوي با هزار و ۲۹ و تهران با هزار و ۲۵ فوتي به‌ترتيب بيشترين و استان‌هاي ايلام با ۱۲۱، كهگيلويه و بويراحمد با ۱۴۴ و اردبيل با ۱۷۹ فوتي كمترين آمار تلفات را داشته‌اند. در اين مدت ۲۳۹ هزار و ۲۲۷ مصدوم حوادث رانندگي نيز به مراكز پزشكي قانوني كشور مراجعه كردند كه از اين تعداد ۱۷۱ هزار و ۲۴۷ نفر مرد و ۶۷ هزار و ۹۸۰ نفر زن بودند. اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 5 /7درصد كمتر شده است.

همچنين از كل تلفات حوادث رانندگي 9ماهه امسال 8هزار و ۷۵۱ نفر در محورهاي برون‌شهري، 3هزار و ۵۸۲ نفر در مسيرهاي درون‌شهري، يكهزار و ۷۳ نفر در محورهاي روستايي و ۶۵ نفر در مسيرهايي نامعلوم جان باخته‌اند. در آذر سال‌جاري اما هزار و ۲۷۳ نفر در حوادث رانندگي جان خود را ازدست دادند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 3 /1درصد افزايش يافته است. از كل تلفات حوادث رانندگي اين مدت ۹۸۹ نفر مرد و ۲۸۴ نفر زن بودند.

کد خبر 285493

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha