مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین جشنواره و نمایشگاه هفت سین و هدایای نوروزی (سین هشتم) از تاریخ پنجم تا یازدهم اسفند در برج میلاد تهران برگزار می شود.

برج میلاد

به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران، "سین هشتم" اولین جشنواره هفت سین و هدایا نوروزی در برج میلاد با همکاری موسسه فرهنگی مهرگان فرهنگ است که قرار است از 5 تا 11 اسفند ماه 1393 در یادمان ملی ایرانیان برگزار شود.

جشنواره هفت سین نوروزی با هدف زنده کردن آیین‌های نوروزی برای کودکان و نوجوانان، ارج نهادن به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به سبک زندگی اسلامی، حمایت از تولیدات داخلی کشور،فرهنگ سازی مبنی بر استفاده از محصولات داخلی به جای محصولات بیگانه،حمایت از کارافرینانی که در عرصه تولید محصولات مرتبط با این جشن فعالیت میکنند و کمک به زنده نگه داشتن آیین ها و جشن های باستانی و اسلامی برگزار می شود.

همزمان با برگزاری این جشنواره کارگاه های آموزشی مرتبط با سبک زندگی با موضوعات مختلف درباره فلسفه عمو نوروز و ننه سرما، آداب اسلامي نوروزفلسفه سفره هفت سین، فلسفه هدیه دادن و عیدی گرفتن، فلسفه دید و بازدیدهای نوروزی،فلسفه کمک رساندن به همنوعان در نوروز ، فوت و فن خانه تکانی در شب عید، آشپزی و شیرینی پزی، سلامت و زیبایی در سفرهای نوروزی و ... برپا خواهد شد.

بخش سرگرمی کودک با عنوان نقاشی با موضوع نوروز، رنگ کردن تخم مرغ رنگی، قصه های نوروزی، آسمان آبی و نجوم، تن پوش های ننه سرما و عمو نوروز، سفره هفت سین برای عکاسی بازدیدکنندگان از دیگر بخش های جنبی این جشنواره است.

تمامی هنرمندان و علاقه‌مندان به هنرهای طراحی سفره های هفت سین ،هنرپتینه کاری،نقاشی های دکوراتیو،سفال،سرامیک،کریستال،عروسک ،سبزه های تزئینی نوروز،اجناس مناسب برای هدایای نوروزی،تخم مرغ های رنگی،شیرینی جات و شکلات های خانگی ،صنایع دستی و هنر های سنتی، شمع و جا شمعی،کتب و نشریات مرتبط ،زیورآلات و دستسازه طلا و نقره،مجسمه و ظروف تزئینی، و ملزومات هفت سین و پذيرايي نوروزي می توانند درخواست های خود را برای حضور در این نمایشگاه و جشنواره به ایمیل sin8.festival@gmail.com ارسال کرده و یا با شماره های ٠٢١٨٨٨٧١٥٨٨،٠٢١٨٨٨٧١٦٥ تماس بگیرند.

بدیهی است با توجه به محدود بودن فضا ،اولویت جانمایی به ترتیب ارسال درخواست ها خواهد بود.

همزمان با اختتامیه این جشنواره آثار برتر اجزای هفت سین از بین هنرمندان انتخاب می شود.

کد خبر 285519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha