همشهری آنلاین: منزل شهید مدرس چندی پیش توسط دارالقرآن امام‌ علی (ع) خریداری شد و قرار است این منزل به دارالقرآن، حوزه علمیه و موزه شهید مدرس تبدیل شود.

به گزارش فارس، مرتضی نجفی قدسی، مدیر دارالقرآن امام علی (ع) از واگذاری این منزل از سوی شهید مدرس به فرزندش خبر داد و گفت: این منزل سال 1322 توسط مرحوم کتابچی از فرزند شهید مدرس خریداری و در اختیار کتابفروشی اسلامیه قرار می‌گیرد. که امسال دارالقرآن امام‌ علی (ع) با خریداری آن قصد تبدیل این منزل به دارالقرآن شهید مدرس را دارد. البته این دارالقرآن در گذشته با خریداری منزل علامه طباطبایی در قم آن را به دارالقرآن تبدیل کرده بود.

وی از خرید و بازسازی این بنا با هماهنگی اداره‌کل اداره میراث فرهنگی خبر داد و گفت: چند سال پیش این منزل جزو آثار باستانی به ثبت رسیده و در این سال‌ها، ممنوعیت ساخت و ساز داشته است و شهرداری هیچ‌گاه اجازه ساخت و ساز به آن را نداده است. همچنین خریداری منزل شهید مدرس با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی انجام شده است.

مدیر دارالقرآن امام علی (ع) از انجام این کار با پیشنهاد احمد مسجد‌ جامعی رئیس وقت شورای شهر تهران خبر داد و گفت: احمد مسجد‌ جامعی، رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از منزل شهید مدرس به ما پیشنهاد داد همانطور که منزل علامه طباطبایی را خریداری کرده‌اید، منزل شهید مدرس را نیز تبدیل به دارالقرآن کنید.

نجفی قدسی درباره مشخصات این منزل گفت: منزل شهید مدرس، در محله سرچشمه تهران، بن‌بست مدرس واقع شده و دارای بخش‌های اندرونی و بیرونی و 9 اتاق و حدود 900 متر زیربنا است که دو حیاط جانبی و یک سالن بزرگ دارد که شهید مدرس در آن سالن تدریس داشته و یا احتمالاً دیدارهای عمومی را آنجا انجام می‌دادند.

وی با اشاره به استفاده چند منظوره از این بنا گفت: قرار است از این منزل به عنوان حوزه علمیه و دارالقرآن مورد استفاده قرار گرفته و بخشی از آن به نمایش آثار علمی، فرهنگی، سیاسی و سیر مبارزاتی شهید مدرس اختصاص پیدا کند.

کد خبر 285573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha