دست‌های پنهان، در جریان دادوستدهای روز سه‌شنبه بورس تهران، بار دیگر شاخص را با انجام معاملات بلوکی بر سهام شرکت‌های بزرگ، برای سومین روز متوالی مثبت کردند.

بورس

ظاهرا حفظ دستوري رقم شاخص در كانال ۶۵هزار واحد به‌عنوان يك راهبرد در دستور كار قرار گرفته است. كمرنگ و بي‌اثر بودن اخبار مثبت، ادامه بي‌ميلي سهامداران به سرمايه‌گذاري جديد، مدت‌هاست كه در بورس تهران نمود آشكاري دارد. در روزهاي اخير اخبار مثبتي منتشر شد كه در شرايط عادي مي‌توانست موجبات صعود سريع بورس را فراهم آورد اما متزلزل‌بودن شرايط اقتصادي، به همراه نگراني‌ها از آينده اقتصاد و ابهام در مذاكرات هسته‌اي، به بي‌اعتمادي‌ها دربازارسرمايه دامن زده است. از سوي ديگر حجم و ارزش بسيارپايين مبادلات سهام در روزهاي اخير، نشان‌دهنده بسياري از واقعيت‌هاي دروني بورس است. در چنين شرايطي  هم شاخص بورس براي سومين روز متوالي، با توسل به معاملات بلوكي از ارقام منفي به ارقام مثبت هدايت شد.

هم شاخص منفي در پايان معاملات با 13واحد رشد ثبت شد و در عدد 65هزارو127واحدي جا خوش كرد تا فعلا كانال 65هزار را حفظ كرده باشد. در اين رشد معاملات بلوكي 95 تا 77درصدي شركت‌هايي مانند همراه اول، بانك ملت، توسعه معادن و فلزات و ايران خودرو نقش داشتند تا با رشد قيمت و اثر مثبت 53 تا 12واحدي اين شركت‌ها، شاخص منفي به شاخص مثبت تغيير كند. علاوه بر افت قيمت و اثر منفي شركت‌هاي كشتيراني، ملي مس، فولاد مباركه و هلدينگ پتروشيمي خليج‌فارس، حجم معاملات همچنان پايين بوده و از روزهاي عادي فاصله دارد.

کد خبر 285586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha