مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
۰ نفر

از اوایل اسفندماه سال‌جاری محدوده طرح زوج و فرد با دوربین نظارت خواهد شد.

آنگونه كه سرهنگ تيمور حسيني، رئيس پليس راهور تهران بزرگ خبر داده، همزمان با كنترل مكانيزه محدوده زوج و فرد به‌تدريج نيروهاي اجرايي پليس جمع‌آوري مي‌شوند. ورود به محدوده زوج و فرد 20هزار تومان جريمه دارد. رئيس پليس راهور تهران آمار ديگري نيز درباره اقدامات ترافيكي انجام شده در تهران ارائه كرد. به گفته وي، نصب و به كارگيري دوربين‌هاي ثبت سرعت نسبت به سال گذشته 58درصد افزايش داشته اما در مقابل جريمه آنها 7درصد كاهش يافته است.

همچنين ميزان دوربين‌هاي ورود به محدوده طرح ترافيك 17درصد افزايش داشته اما در اين مناطق نيز اعمال قانون كمتر شده است. به گفته حسيني، از ابتداي اسفند امسال مجموعا 113دوربين شامل چراغ قرمز، خروج از طرح ترافيك و سرعت كه در محدوده زوج و فرد فعال شده‌اند كه به ثبت تخلفات ورود غيرمجاز به محدوده زوج و فرد مي‌پردازند. فاز دوم اين طرح نيز ارديبهشت‌ماه سال آينده اجرايي خواهد شد و براساس آن 125دوربين در معابر ورودي و 50دوربين هم در محدوده داخلي تخلفات ورود و تردد در محدوده زوج وفرد را ثبت خواهند كرد. هم‌اكنون بيش از هزار دوربين كنترلي در پايتخت با قابليت چرخش 360درجه‌اي به‌كار گرفته شده است.

وي ابراز اميدواري كرد تا پايان سال 94يا اواسط سال 95تمامي تقاطع‌هاي پايتخت و معابر به دوربين‌هاي ثبت و كنترل تخلفات مجهز شوند چرا كه در آن صورت قطعا درصد جريمه دستي كاهش خواهد يافت. هم‌اكنون از محدوده بزرگراه چمران و نواب به سمت شرق، از محدوده بزرگراه شهيد همت به سمت جنوب، از محدوده بزرگراه امام علي به سمت غرب و از محدوده بزرگراه بعثت به سمت شمال جزو محدوده طرح ترافيك به‌حساب مي‌آيد.

حسيني گفت: اينطور نيست كه اگر كسي به محدوده زوج و فرد وارد شود ديگر جريمه‌اي براي ورود به محدوده طرح ترافيك پرداخت نخواهد كرد ضمن اينكه اين جرايم هر يك ساعت يك‌بار نيز مجددا ثبت خواهد شد بنابراين اين تصور كه برخي راننده‌ها گمان مي‌كنند اگر يك‌بار وارد محدوده طرح ترافيك يا زوج و فرد شوند جريمه مي‌شوند و ديگر جريمه نمي‌شوند تصور غلطي است.

کد خبر 285596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha