چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: الهام شعبانی بازی در نقش «الیور تویست» را ترسناک و سخت دانست که با اعتماد اصغر خلیلی توانست به ایفای آن بپردازد.

جشنواره تئاتر فجر

به گزارش ايسنا؛ این طراح لباس و بازیگر تئاتر که در نقش «الیورتویست» در نمایشی به همین نام در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفت‌، گفت: نقش الیور تویست را خیلی دوست داشتم و کودکی‌ام با آن شکل گرفته بود، البته سن من از این پسر بچه 9 ساله خیلی بیشتر است اما تلاشم را انجام دادم تا ادا در نیاورم.

شعبانی با اشاره به اینکه صدای بمی دارد‌ که به صدای پسرها کمی شبیه است‌، ادامه داد: برای ایفای نقش الیور تویست مدت‌ها به حرکت پسربچه‌ها در اطرافم توجه می‌کردم تا ببینم چه ویژگی‌های رفتاری دارند، به همین دلیل سعی کردم در هنگام اجرای نقش طوری عمل کنم که واقعی باشد چون اگر به غیر از این بود‌ از سوی مخاطب پذیرفته نمی‌شد.

این بازیگر اضافه کرد: بازی در نقش «الیورتویست» به عنوان یک زن ریسک بزرگی بود چون همه یا می‌گویند خوب بود یا بد و حد وسطی وجود ندارد اما خوشبختانه هم در اجرای عمومی و هم در اجرای شب گذشته (هفتم بهمن ماه) در جشنواره فجر بازخوردهای خوبی دریافت کردند.

او گفت: اگر نگویند الهام شعبانی عالی بود حداقل این را می‌گویند که با نقش او هم‌ذات پنداری اتفاق افتاد. مخصوصا اینکه ما در طول کار شرایط متفاوتی داشتیم چرا که قرار بود این کار در سالن بلک باکس اجرا شود اما ناگهان سالن اصلی تئاتر شهر در اختیار ما قرار گرفت که به دلیل تغییر در میزانسن و فضا، شرایط اجرا تغییر می‌کند.

شعبانی همچنین یادآور شد: پیشنهاد بازی در نقش «الیورتویست» دو سال قبل از سوی اصغر خلیلی مطرح شد که با تشویق تماشاگران در دو اجرای این نمایش در جشنواره تئاتر انرژی خیلی خوبی گرفتم.

او در پاسخ به اینکه پیش‌بینی خاصی از دریافت جایزه برای ایفای نقش الیورتویست دارد یا خیر؟ گفت: با وجود انرژی خوبی که از داوران گرفتم اما اگر آنها مرا شایسته جایزه بدانند حتما این اتفاق رخ خواهد داد.

به گزارش ایسنا‌، نمایش «الیورتویست» به کارگردانی اصغر خلیلی در بخش مسابقه بین‌الملل سی و سومین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد که روز گذشته در دو نوبت 18 و20:30 در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفت.

کد خبر 285666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha