چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: حقوق سربازان وظیفه در صورت افزایش ۱۴ درصدی حقوق کارکنان افزایش می یابد.

سربازان

به گزارش ایرنا، امیر محمدحسن باقری روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات وزشی سربازان نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران افزود: حقوق سربازان براساس ضریبی که دولت اعلام می کند افزایش می یابد و در صورتی که حقوق کارکنان افزایش یابد حقوق سربازان وظیفه نیز افزایش خواهد یافت.

وی در مورد اجرای قانون جدید وظیفه عمومی مبنی بر معادل بودن حقوق سربازان با کارکنان پایور گفت: براساس این قانون جدید باید حقوق سربازان 60 تا 90 درصد معادل حقوق کارکنان پایور نیروهای مسلح باشد که البته این قانون در صورت تصویب بودجه اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: این قانون در بودجه امسال دیده نشده است و در سنوات آینده در این زمینه اقدام خواهد شد.

باقری اضافه کرد: حقوق سربازان جدا از هزینه سفر سرباز (مرخصی)، لباس، خوراک و همچنین بدی آب و هوا است.

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در مورد خرید خدمت سربازی گفت: فروش سربازی مطرح نیست بلکه براساس لایحه ای که به مجلس شورای اسلامی رفته است در مورد مشمولان غایب سوال شده که چرا باید این افراد از سربازی غیبت کنند در حالی که عده ای دیگر براساس وظیفه قانونی و شرعی خود به سربازی رفته اند؟

باقریبا اشاره به اینکه « قانون محرومیت های هفت و هشت گانه ای را برای مشمولین غایب در نظر گرفته که براساس آن این افراد حق شرکت در انتخابات، گرفتن وام و تسهیلات، مستمری، سفر به خارج از کشور و غیره را ندارند. » افزود: با این حال تصمیم گرفتیم تکلیف عده ای که به سربازی نیامده اند را مشخص و پاسخی برای عده ای که به سربازی رفته اند داشته باشیم به این منظور جریمه ای در نظر گرفته شد و کف و سقف (20 تا 50 میلیون) برای مشمولان غیبت سربازی لحاظ شد که البته این میزان نسبت به سنوات غیبت و تحصیلات آموزش عالی آنها متفاوت بوده و تعیین می شود تا از این طریق افراد متوجه باشند که قانون گریزی جریمه ای در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به این که اولویت نیروهای مسلح خدمت سربازی است گفت: همه مشمولان غایب (مجردین) تا پایان بهمن ماه و متاهلین تا شهریور سال آینده می توانند خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند که برای آنها نه جریمه و جرمی در نظر گرفته نمی شود.

وی اضافه کرد: افرادی که جریمه خدمت سربازی را بپردازند محرومیت های آنها براساس آیین نامه ای که مجلس شورای اسلامی با پرداخت جریمه اعلام می کند بخشیده خواهد شد و اگر به خدمت سربازی بیایند از آنها استقبال می شود.

به گفته وی جریمه حاصل از غیبت مشمولان به خزانه دولت ارسال و از آن طریق به بنیاد دفاعی واریز می شود.

کد خبر 285667

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha