پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و همچنین رئیس سازمان نظام پزشکی در خصوص ویرایش کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت کشور بیانیه مشترک صادر کردند .

سلامت

به گزارش خبرنگار واحد مرکزي خبر در بخشي از بيانيه  مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و نیز رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اهميت کتاب ارزش نسبي خدمات سلامت که در پنجاه‌ و هفتمين جلسه شوراي عالي بيمه بازنگري شد، آمده است : دولت تدبير و اميد ، رفاه و سلامت آحاد جامعه ايراني را اولويت اساسي خود قرار داده و براي تحقق اين هدف، مضايق و تنگناها را بر خويش هموار نموده است و از هيچ کوششي دريغ نخواهد کرد.

در ادامه اين بيانيه اجراي طرح تحول نظام سلامت و تعميم پوشش بيمه همگاني براي آحاد ايرانيان که مبتني بر سياست‌هاي کلي سلامت ابلاغيه مقام معظم رهبري است، نمود بارزي از عزم دولت دانسته شده است .

در بخشي ديگر از اين بيانيه امده است: حفاظت از مردم در مقابل هزينه‌هاي تأمين سلامت، ارتقاي سطح دسترسي و بهره‌مندي عادلانه مردم از مراقبت‌هاي سلامت، اولويت نظام رفاهي منسجم دولت و طرح تحول جامع نظام سلامت است.

در اين بيانيه تحقق نظام منسجم رفاهي، پايدارسازي ارائه خدمات بهداشتي و درماني و ايجاد رضايت در همه گروه‌هاي ارائه‌کننده خدمات درماني، بدون ايجاد تعادل در ارزش نسبي خدمات سلامت ناممکن دانسته شده است.

همچنين صادرکنندگان اين بيانيه با اشاره به اين‌که در بازنگري کتاب ارزش نسبي، بيش از 300 خدمت جديد به فهرست تعهدات سازمان‌هاي بيمه‌گر اضافه شده آمده است : اين مهم اگرچه بار مالي به سازمان‌هاي بيمه گر تحميل نمود ولي قاطبه ارائه‌کنندگان نظام سلامت را به ارائه خدمات تشويق مي‌نمايد ضمن اين‌که با اهتمام خاص دولت مقرر شد که سهم پرداختي مردم نسبت به سال گذشته افزايش نيافته و مابه‌التفاوت مذکور توسط دولت تعهد و پرداخت شود.

کد خبر 285717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha