همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی کانادا روز پنجشنبه ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) اعلام کردند که آزمایش یک مرد اهل ایالت بریتیش کلمبیای این کشور از لحاظ ویروس H۷N۹ آنفلوآنزای پرندگان مثبت شده است.

bird flu۴

به گزارش کاناداین پرس این مرد نامبرده‌نشده دومین فرد کانادایی است که به این ویروس آلوده شده است.

روز دوشنبه یک زن- همسر این مرد- به عنوان یک اولین فرد اهل آمریکای شمالی که مبتلا به ویرس H7N9 آنفلونزای پرندگان در ایالت بریتیش کلمبیا شناسایی شده بود.

این زوج به چین سفر کرده بودند و پس از بازگشت به خانه‌شان در کانادا علایم‌ بیماری‌ در آنها بروز یافت.

به گفته وزیر بهداشت کانادا این زوج که در دهه ۵۰ زندگی‌شان هستند، بهبود یافته و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نداشته‌اند.. همچنین خطر ابتلا کانادایی‌ها به این ویروس بسیار کم است و هیچ شواهدی وجود ندارد که این ویروس به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید در اغلب کسانی که به این ویروس مبتلا شده‌اند، آلودگی از طریق در معرض قرار گرفتن در معرض ماکیان زنده آلوده یا محیط‌های آلوده‌ای ماند بازارهایی که مرغ‌های آلوده می‌فروشند یا کشتارگاه‌ها رخ داده است.

سازمان بهداشت عمومی کانادا می‌گوید  ابتلای این دو نفر را به ویروس H7N9 را به اطلاع چین، سازمان جهانی بهداشت و دیگر سازمان‌های بین‌المللی رسانده است. همچنین تمام راه‌های احتمالی تماس این دو نفر با افراد دیگر بررسی شده‌اند.

ویروس H7N9 زیرنوعی از ویروس آنفلوآنزاست که ماکیان را مبتلا می‌کند؛ مقامات چین در ماه مارس ۲۰۱۳ چندین مورد عفونت انسانی با آن را گزارش کردند. از آن هنگام به بعد حدود ۵۰۰ مورد ابتلای انسانی به این ویروس در ساکنان چین یا در افرادی که به سرزمین اصلی چین، هنگ‌کنگ، تایوان و مالزی سفر کرده بود، تشخیص داده شده است.

یک سوم افرادی که مبتلا به این ویروس تشخیص داده شده‌اند، در نتیجه عفونت آن درگذشته‌اند.

کد خبر 285788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha