درحالی‌که چند روز گذشته معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تأکید کرد آموزش و پرورش برای جذب نیرو هیچ محدودیت قانونی ندارد، حالا معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه آموزش‌وپرورش هیچ ردیف استخدامی ندارد از مجلس خواسته است برای مورد خاص استخدام معلمان پیش دبستانی مصوبه بدهد.

از سويي نايب‌رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مي‌گويد اين دولت است كه بايد به آموزش و پرورش رديف استخدام بدهد و اين وزارتخانه هم‌اكنون رديف استخدامي ندارد.مجوز استخدام موضوع پر حاشيه و پر تنش آموزش و پرورش در دست‌كم يك سال گذشته است. مهم‌ترين پرونده اين موضوع مربوط به استخدام معلمان پيش دبستاني مي‌شود كه تا‌كنون انجام نشده و يكي از دلايل دعوت از وزير به مجلس و در نهايت ارائه كارت زرد به او هم شد.

در آخرين اظهار نظر‌ها در اين رابطه معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينكه اين وزارتخانه هيچ رديف استخدامي ندارد، ‌گفته:‌ كارت زرد مجلس به وزير به‌دليل عدم‌برگزاري آزمون استخدامي مربيان پيش دبستاني بود درحالي‌كه در قانون آمده است آموزش و پرورش هر زمان كه تصميم گرفت نيرو استخدام كند نيروهاي پيش دبستاني در اولويت باشند. طبق قانون، ‌آموزش و پرورش مي‌تواند به ازاي هر 3نفر كه بازنشسته مي‌شوند، يك نفر را جذب كند. از سال 88تا سال 92، حدود 233هزار نفر در آموزش‌وپرورش بدون آزمون استخدام شدند و سازمان مديريت اعلام مي‌كند، وزارت آموزش و پرورش ديگر هيچ رديف استخدامي ندارد چون در گذشته رديف‌هاي استخدامي را پيش خور كرده است. به گفته سيدمحمد بطحايي اگر نمايندگان مجلس مصوبه‌اي را در رابطه با استخدام نيروهاي پيش‌دبستاني به آموزش و پرورش بدهند و اعلام كنند كه جذب اين نيروها نياز به رديف استخدامي ندارد، اقدام به جذب آنها خواهيم كرد.

بطحايي موضوع « پيش خور» شدن سهميه استخدامي را در حالي يك‌بار ديگر مطرح مي‌كند، كه اين مسئله تا‌كنون بارها از سوي مسئولان پيشين آموزش و پرورش تكذيب شده است. اما نايب‌رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تأكيد مي‌كند دولت موظف است به آموزش‌وپرورش رديف استخدامي بدهد. جبار كوچكي نژاد با اشاره به كارت زرد مجلس به وزير آموزش و پرورش گفت:‌ آموزش و پرورش اعلام مي‌كند كه با كمبود نيرو در مقطع ابتدايي مواجه است اما حاضر نيست با برگزاري آزمون و جذب نيروهاي پيش دبستاني از آنها در مقطع ابتدايي به‌عنوان معلم استفاده كند. پيش از اين هم محمدباقر نوبخت معاون رئيس‌جمهور در پاسخ به سؤالي درباره معلمان پيش‌دبستاني و سهميه براي استخدام آنها گفته بود: هر مقداري كه آموزش و پرورش نياز به جذب نيرو داشته باشد اين امكان قانوني برايش وجود دارد و هيچ محدوديت قانوني نيست ولي نيازمند تأمين منابع است. بايد درنظر داشت كه بيش از 50هزار نيروي مازاد در آموزش و پرورش وجود دارد.

به اين ترتيب « مجوز استخدام در آموزش و پرورش» همچنان محل اختلاف است و بايد منتظر ماند و ديد آيا معلماني كه سال‌ها به اميد استخدام بوده‌اند، به‌صورت رسمي به كارگيري خواهند شد يا خير؟

کد خبر 285821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha