همشهری ‌آنلاین: جایزه کتاب سال شعر خبرنگاران در نهمین دوره‌ برگزاری خود از یک عمر فعالیت شعری «هوشنگ ابتهاج (ه.ا. سایه) تجلیل می‌کند.

هوشنگ ابتهاج سایه

 به گزارش دبیرخانه جايزه‌ كتاب سال شعر خبرنگاران ، دست اندرکاران این جایزه طبق روند هميشگي، در اين دوره نيز در سه بخش «كتاب سال»، «ويژه» (شاعران بدون كتاب) و «يك عمر دستاورد شعري»، منتخبان خود را معرفي مي‌كند.
اين جايزه در بخش يك عمر دستاورد شعري كه پيش از اين به شاعراني چون عمران صلاحي، محمدعلي سپانلو، مفتون اميني، سيمين بهبهاني، جواد مجابي، يدالله رؤيايي و احمدرضا احمدي تعلق گرفته، در دوره‌ي نهم، از هوشنگ ابتهاج تجليل مي‌كند.

از اين شاعر متولد 1306 در رشت، تاكنون آثاري چون «نخستین نغمه‌ها» 1325، ‌«سهراب» 1320، «شبگیر» 1332، «زمین» 1334، «چند برگ از یلدا» 1334، «یادگار خون سرو» 1360 و «سیاه‌مشق» در سه شماره‌، منتشر شده است.

داوري آثار جايزه كتاب سال شعر «خبرنگاران» در نهمين دوره نيز در حال انجام است كه در بخش كتاب سال، به بررسي كتاب‌هاي شعر منتشر شده در ايران (در سال 1392) مي‌پردازد.

در بخش ويژه نيز آثاري از شاعراني كه به هر دليل تاكنون در ايران مجموعه‌ي شعر منتشر نكرده‌اند اما به اندازه‌ي يك كتاب، شعر دارند، با آثاري از شاعران فارسي‌زبان از ايران (داخل و خارج كشور)، افغانستان و تاجيكستان در حال بررسي است.

کد خبر 285901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha