یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه ارشد متخصصان کودکان آمریکا در واکنش به شیوع سرخک در این کشور از خانواده‌ها، مدارس و اجتماعات محلی خواست به واکسینه کردن کودکان در مقابل این بیماری بپردازند.

measles

به گزارش رویترز شیوع سرخک در میان کودکان که در ماه دسامبر گذشته در دیسنی‌لند کالیفرنیا آغاز شد، به هفت ایالت آمریکا و مکزیک گسترش یافت، و به ابتلای بیش از ۸۰ نفر انجامید.

 آکادمی متخصصان کودکان آمریکا در بیانیه‌اش می‌گوید همه کودکان باید در فاصله ۱۲ تا ۱۵ ماهگی و برای بار دیگر در فاصله ۴ تا ۶ سالگی در مقابل سرخک، اوریون و سرخجه واکسینه شوند.

این گروه پزشکی در بیانیه‌اش نوشت:‌«گذراندن تعطیلات خانوادگی در یک پارک تفریحی- یا رفتن به خواربارفروشی یا استادیوم فوتبال یا مدرسه- نباید باعث شود کودکان به بیماری‌هایی مبتلا شوند که ۱۰۰ درصد قابل‌پیشگیری هستند.»‌

اداره بهداشت عمومی کالیفرنیا گزارش کرد که از ماه دسامبر ۶۸ مورد ثابت‌شده سرخک در میان ساکنان این ایالت رخ داده است، که اغلب‌شان به یک مورد ابتدایی قرارگیری کودکان در معرض ویروس سرخک در دیسنی‌لند یا پارک ماجراجویی دیسنی کالیفرنیا که در کنار آن قرار دارد، ارتباط داده شده‌اند. چهارده مورد دیگر بیماری سرخک که به این پارک‌ها مرتبطند در خارج از ایالت کالیفرنیا در ایالت‌های آریزونا، یوتا، واشنگتن، اورگون، کلرادو، نوادا و کشور مکزیک یافت شده‌اند.

تصور بر این است که این شیوع هنگامی آغاز شده است که یک شخص آلوده به ویروس سرخک که احتمالا از خارج وارد آمریکا شده و در فاصله ۱۵ دسامبر تا ۲۰ دسامبر از شهر آنانهایم در کالیفرنیا دیدار کرده است.

کد خبر 285932

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha