سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص طب سنتی گفت: سبوس برنج بسیار ارزشمند است و افراد با مصرف عصاره جوشانده شده آن یا مصرف در غذاها می‎توانند نیروی جوانی‌شان را بازگردانند.

به گزارش تسنیم، برنج از نظر حرارت معتدل و مصرف آن برای افراد سالم موجب استمرار سلامتی و افزایش طول عمر می‎شود. برنج ایرانی خوش بو که لعاب کمتری دارد و هنگام پخت قد می‎کشد از بهترین اقسام برنج است. چلوکباب با کره از بهترین غذاهای ایرانی است البته به شرطی که کباب آن از گوشت تازه باشد.

  • رشد اطفال با مصرف شیربرنج

شیر برنج غذای خوب و معتدلی است که موجب رشد اطفال می‎شود و قوای جسمی و جنسی افراد را افزایش می‎دهد.

محسن ناصری متخصص طب سنتی در حفظ سلامتی از دیدگاه طب سنتی گفته است: افرادی که دچار اسهال می‌شوند بهتر است از کته ماست با کمی سیر و نعناع استفاده کنند و از عرق نعناع و گلاب هر نیم ساعت 30 سی سی به صورت متناوب زیر نظر پزشک بهره ببرند.

آب چلو که هنگام آبکش کردن برنج به دست می‎آید نیز کاربرد دارد و زنان می‎توانند دست‎های خود را به مدت چند دقیقه در آن قرار دهند البته زمانی که ولرم شده است اثر نرم‌کننده‎ و ترمیم‌کننده آن بر پوست خود مشاهده کنند.

  • نوشیدن لعاب برنج نیز برای ترمیم زخم‎های گوارشی مفید است

نوشیدن لعاب برنج نیز برای ترمیم زخم‎های گوارشی مفید است. برای تهیه لعاب برنج 2 قاشق غذاخوری از برنج نیم کوب را با یک لیوان آب به مدت 5 دقیقه بجوشانند سپس صاف کرده مصرف کنند. زنان برای شفافیت و صورت خود می‎توانند لعاب برنج را با کمی آرد باقالی مخلوط کنند تا مایع لزجی تهیه شود سپس بر صورت خود بمالند و 20 تا 30 دقیقه صبر کنند تا اثر آن را بر پوست خود مشاهده کنند.

  • بازگرداندن نیروی جوانی با مصرف سبوس برنج

سبوس برنج نیز بسیار ارزشمند است و افراد با مصرف عصاره جوشانده شده آن یا مصرف در غذاها می‎توانند نیروی جوانی‌شان را بازگردانند.

کد خبر 286808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha