چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
۰ نفر

میلیون‌ها نفر از مردم کشورمان در سالروز پیروزی انقلاب؛ یک صدا فریاد مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند تا نشان دهند ملت ایران نه واهمه‌ای از گزینه‌های روی میز آنها دارد نه از تحریم‌ها به‌خود می‌هراسد و پاسخ هر تحقیرکننده‌ای را با ضربه متقابل می‌دهد.

راهپیمایی

نه سرماي آذربايجان و همدان، نه هواي غبارآلود اهواز و نه باران تهران مانع حضور ملت در جشن انقلاب نشد. يك روز قبل از راهپيمايي 22بهمن باراك اوباما رئيس‌جمهور آمريكا بار ديگر سخناني ضدايراني به زبان آورده بود. اين سخنان ديروز با شعار يك‌صداي مرگ بر آمريكا پاسخ داده شد. بيش از 265خبرنگار خارجي صحنه‌هاي حضور حماسي مردم در جشن انقلاب را به سراسر جهان مخابره كردند. مسئولان نظام هم با مردم همصدا و همگام شده و در جشن پيروزي انقلاب حضور يافتند. حسن روحاني رئيس‌جمهور در تهران سخنراني كرد، آيت‌الله آملي لاريجاني رئيس دستگاه قضا در جمع راهپيمايان مردم تهران حضور يافت و علي لاريجاني رئيس مجلس در جمع راهپيمايان اصفهان سخنراني كرد، مراجع عظام تقليد نيز به راهپيمايان قم پيوسته و با مردم همراه شدند.

ترجيع‌بند سخنان مسئولان كشور از سران قوا گرفته كه سخنرانان رسمي مراسم راهپيمايي در تهران و اصفهان بودند تا وزيران دولت مثل عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشور و سيدمحمود علوي وزير اطلاعات كه سخنرانان مراسم راهپيمايي در ساري و قزوين بودند، يا مسئولاني كه در جمع خبرنگاران در حاشيه راهپيمايي سخنراني مي‌كردند بحث‌هاي هسته‌اي و پاسخ به اظهارات ضدايراني اوباما بود. حضور مسئولان نظامي ازجمله فرماندهان ارتش همچون سرلشكر صالحي فرمانده ارتش جمهوري اسلامي ايران، اميراحمدرضا پوردستان فرمانده نيروي زميني، دريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در جمع راهپيمايان مشهود بود. مسئولان شهري ازجمله محمدباقر قاليباف شهردار تهران هم حدفاصل ميدان انقلاب تا خيابان نواب با ملت همراه شد.

سردار قاسم سليماني هم ديروز در كرمان زادگاه خود حضور يافت و در جمع پرشور مردم كرمان با اشاره به‌ دستاوردهاي بي‌نظير انقلاب اسلامي تأكيد كرد: امروز نشانه‌هاي صدور انقلاب اسلامي را در سرتاسر منطقه از بحرين و عراق گرفته تا سوريه و يمن و شمال آفريقا مشاهده مي‌كنيم. يادگار ارزشمند 8 سال دفاع‌مقدس با اشاره به عمليات موفق اخير حزب‌الله عليه رژيم صهيونيستي، حزب‌الله را نمونه برجسته‌اي از نمادهاي مقاومت برشمرد كه به‌رغم آماده‌باش كامل ارتش اشغالگر، قادر به ضربه زدن به اين رژيم است.

  • دروغ گويي را كنار بگذاريد

رئيس‌جمهور در سخنراني خود در جمع راهپيمايان مردم تهران به غربي‌ها توصيه كرد كه دروغ‌گويي را كنار بگذارند، با ملت‌هاي خودشان با صداقت حرف بزنند. حسن روحاني گفت كه ملت ايران با منطق حرف مي‌زند و اين منطق را دنبال خواهد كرد.
رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه ما در ميدان جنگ از استقلال كشور دفاع كرديم و در پاي ميز مذاكره هم از استقلال‌مان دفاع كرده و خواهيم كرد، اظهار داشت: آن روز كه رزمندگان ما در ميدان جنگ مي‌جنگيدند، پشت جبهه همه مردم پشتيبان رزمندگان در جبهه‌ها بودند و هيچ خيانتي بالاتر از خيانت پشت جبهه نيست. امروز هم همه ملت و راهبر بزرگ اين انقلاب از كساني كه در ميدان و جبهه ديپلماسي مشغول مبارزه هستند، پشتيباني مي‌كنند.

حسن روحاني، دشمنان ملت ايران را تنها مخالفان مذاكره برشمرد و تصريح كرد: امروز تنها صهيونيست‌ها هستند كه همه تلاش خود را براي مخالفت با مذاكرات به‌كار گرفته‌اند، اما دنياي امروز به خيانت آنها به‌خصوص بعد از جنايتي كه در غزه مرتكب شدند، پي برده و صهيونيست‌ها همچنان جانيان صحنه در منطقه ما هستند.

رئيس شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه تنوع افكار و سلايق و تحليل‌ها بلامانع است، اما در منافع و مصالح ملي همه ما يك صدا هستيم، گفت: ملت ايران امروز هم مثل ۳۶ سال پيش فرياد مي‌زند، استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي.
روحاني ادامه داد: انقلاب اسلامي متعلق به همه ملت ايران است و نه مربوط به يك قوم، قشر و يا جناح خاصي. ملت ايران يكپارچه قيام كرد و اين انقلاب را به پيروزي رساند و امروز هم همه بايد يكپارچه از منافع اين مردم و نظام به‌خوبي دفاع كنيم.
دكتر روحاني تأكيد كرد: انقلاب براي تغيير اسم نبود، بلكه براي تغيير رسم‌ها و براي زدودن رسوماتي بود كه عدالت، آزادي و ارزش‌هاي ديني را ناديده مي‌گرفت. امروز هم خواسته مردم و نسل جوان ما همان خواسته ۳۶‌سال قبل ملت بزرگ ايران است.

رئيس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه مردم سال‌گذشته طبق رهنمودهاي مقام معظم رهبري پاي صندوق آرا آمدند و دولت تدبير و اميد را با آراي خود انتخاب كردند، اظهار داشت: اين دولت تا پايان متعهد به رأي مردم و وفادار به وعده‌هاي خود خواهد بود و مسير و راه خود را ادامه داده و وعده‌هايش را عملياتي خواهد كرد. وي با بيان اينكه در همه زمينه‌هاي اقتصادي، فرهنگي و رفاه اجتماعي پيام تدبير و اميد با حمايت و همكاري مردم از طرف اين دولت به گوش جهانيان رسيده است، تصريح كرد:

پارسال كه در همين جايگاه با شما ملت بزرگ ايران سخن مي‌گفتم، وعده دادم كه تا سال آينده دوران ركود را پشت سر خواهيم گذاشت و امروز با افتخار به ملت ايران اعلام مي‌كنم كه در 6 ماهه اول امسال داراي رشد 4 درصدي بوديم تا همه جهانيان بدانند ملت ايران قدرتمند و با كفايت، راه پيشرفت را ادامه خواهد داد. رئيس‌جمهور گفت: آنجا كه تحريم پايان مي‌يابد هم به نفع ايران است و هم به نفع طرف مقابل؛ آنها هم نيازمند هستند. اينكه آنها مي‌گويند ايران به خاطر تحريم پاي ميز مذاكره آمده است، دروغ مي‌گويند. ايران به خاطر فشار تحريم پاي ميز مذاكره نيامده بلكه به خاطر منطق پاي ميز مذاكره آمده است.

روحاني با بيان اينكه ايران براي ايجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان پاي ميز مذاكره آمده است، از طرف‌هاي مذاكره هسته‌اي با كشورمان پرسيد: اگر آنطور كه شما ادعا مي‌كنيد تحريم باعث شده كه ملت ايران تسليم شود پس چرا به تحريم ادامه نمي‌دهيد؟ چرا پاي ميز مذاكره آمده‌ايد كه تحريم‌ها برداشته شود؟ روحاني اظهار داشت: دروغگويي را كنار بگذاريد، بياييد با ملت‌هاي خودتان با صداقت حرف بزنيد. بياييد بگوييد در برابر ملت بزرگ ايران راهي جز تعامل براي دنيا باقي‌نمانده است. بياييد با صداي رسا به دنيا بگوييد اگر قرار است در منطقه خاورميانه صلح و ثبات مستقر شود و اگر بخواهد تروريسم ريشه‌كن شود، راهي جز حضور جمهوري اسلامي ايران وجود ندارد.

  • بازتاب راهپيمايي بزرگ مردم ايران در رسانه‌هاي جهان

برخي رسانه‌هاي يمني، نصب تصاويري از رهبر جنبش انصارالله يمن در خيابان‌هاي تهران در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران را بازتاب دادند.

روزنامه چيني گلوبال تايمز: صدها هزار نفر از مردم شهرهاي بزرگ ايران با در دست داشتن پرچم‌هاي ايران و تصاوير امام خميني و رهبر انقلاب به خيابان‌ها آمدند.

خبرگزاري آسوشيتدپرس: مردم ايران در سالگرد انقلاب بار ديگر حمايت خود را از حق هسته‌اي و مخالفتشان را با تحريم‌هاي غرب اعلام كردند.

پايگاه لبناني النشره: حدود ۲۵۰‌خبرنگار خارجي مراسم راهپيمايي ديروز را در تهران كه از ۱۰مسير آغاز و به ميدان آزادي كه نماد انقلاب اسلامي ايران محسوب مي‌شود، ختم ‌شد پوشش دادند.

خبرگزاري چيني شينهوا: در تهران جمعيت گسترده مردم با راهپيمايي در خيابان‌هاي منتهي به ميدان آزادي مخالفت خود را با هرگونه اعمال فشار از سوي غرب و تحريم‌ها اعلام كردند.

روزنامه صهيونيستي جروزالم پست: در راهپيمايي مردم تهران كه با تجمع در ميدان آزادي همراه بود، شركت‌كنندگان شعارهاي «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر آمريكا» سر دادند.

پايگاه العهد: شركت‌كنندگان در اين تظاهرات شعارهايي را درخصوص حمايت از انقلاب اسلامي ايران و رهبر معظم انقلاب و بيزاري از استكبار جهاني سر مي‌دادند.

شبكه بي‌بي سي با انتشار تصاويري از راهپيمايي، شعارها و خواسته‌هاي مردم در مورد حق دستيابي به انرژي هسته‌اي را مورد توجه قرار داد.

کد خبر 286982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha