همشهری آنلاین: اپل به عنوان یکی از کمپانی‌های مشهور فناورانه شناخته می‌شود اما این کمپانی فناوری فعالیت‌های جدیدی را در زمینه انرژی‌های پاک و همین طور مزرعه خورشیدی آغاز کرده است.

تامین انرژی ۶۰ هزار منزل مسکونی با پنل‌های خورشیدی اپل

به گزارش مهر، کمپانی اپل به ارائه فناوری‌های روز دنیا مانند تبلت، اسمارت فون‌های هوشمند، لپ‌تاپ و غیره شناخته می‌شود اما اکنون کمپانی اپل به احداث مزرعه‌های خورشیدی روی آورده است.

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از موارد مهمی است که در جهان امروز به آن پرداخته می‌شود. انرژی‌های تجدیدپذیر یا انرژی برگشت‌پذیر به انواع انرژی‌هایی گفته می‌شود که قابلیت بازگشت مجدد به طبیعت را دارا هستند. نیروگاه‌های آبی، انرژی‌های بادی، خورشیدی و سوخت‌های زیستی را می‌توان جزو انرژی‌های تجدیدپذیر دانست.

اپل ساخت مزرعه خورشیدی را با سرمایه‌ای در حدود ۸۴۸ میلیون دلار در "مونتری کانتی" در ایالت کالیفرنیا آغاز کرده است. پروژه فتوولتائیک یکی از راه‌هایی است که با کمک آن می‌توان به تولید برق از انرژی خورشید دست یافت.

تیم کوک، مدیر عامل اپل پیش‌بینی می‌کند که این نیروگاه خورشیدی می‌تواند انرژی الکتریکی بیش از ۶۰ هزار منزل مسکونی و تمامی دفاتر و ساختمان‌های اپل در این منطقه را تامین کند. ساخت این مزرعه خورشیدی در حالی است که اپل چندی پیش در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار در کارولینای شمالی پروژه مشابهی را آغاز کرده بود.

با کمک این مزرعه خورشیدی می‌توان انرژی در حدود ۱۳۰ مگاوات در اختیار داشت و ۱۵۰ مگاوات انرژی تولید شده نیز به بخش گاز و انرژی پاسیفیک فروخته خواهد شد.

کد خبر 287105

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha