همشهری آنلاین: برای اولین‌بار در جهان، یک موتور جستجو توانسته‌است بزرگترین مهاجرت انسانی در تاریخ بشریت را به صورت گرافیکی به ثبت رساند، در این نقشه مهاجرت نماد سفرهای درون کشوری شهروندان چین است.

نقشه

براساس گزارش NBC، شبكه حمل و نقل كشور چين طي دوره‌اي 40 روزه در دوران عيد سال نوي چيني‌ها، بيش از 2.8 ميليارد سفر را به ثبت رساند. اين اطلاعات با كمك موتور جستجوي بيدو ثبت شده‌اند.

نقشه

حركت شهروندان چيني در سرتاسر كشور طي فستيوال بهار به واسطه اطلاعات محلي كه توسط نرم‌افزار‌هاي جانبي موتور جستجوي بيدو جمع‌آوري شده‌بود، ثبت شد. چين داراي بزرگترين سكوي نقشه‌برداري موبايلي است كه از 350 ميليون كاربر فعال برخوردار است.

به گفته سخنگوي بيدو، اين موتور جستجو روزانه 10 ميليارد درخواست موقعيت‌يابي دريافت مي‌كند و از طريق همين درخواست‌ها مي‌توان مقصد و مبدا مسافران درون كشور را تعيين كرد. اين موتور جستجو اولين موتور در جهان است كه چنين اطلاعاتي را در قالب نقشه‌اي گرافيكي منتشر مي‌كند.

چين از جمعيتي نزديك به 1.4 ميليارد نفر برخوردار است و انتظار مي‌رود بخش بزرگي از اين جمعيت به مناسب سال نو و بزرگداشت سال بز، سفرهاي زيادي انجام دهند.

کد خبر 287444

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha