همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: باید سیاست داخلی و خارجی کشور را در جهت حفظ و تقویت نظام، تداوم حضور تأثیرگذار در منطقه و تعامل با جهان تنظیم کرد.

هاشمی رفسنجانی

به گزارش ایسنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار مسؤولین صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان، معلمان و مجموعه کارکنان آموزش و پرورش را از سرمایه‌های بزرگ هر جامعه‌ای، مخصوصاً در ایران اسلامی دانست و گفت: آسایش معیشتی معلم، آرامش روحی و روانی جامعه و تقویت بنیه آموزشی کشور را به دنبال دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری چرایی، چگونگی و اهداف تأسیس صندوق ذخیره فرهنگیان،خاطر نشان کرد: معلمان حقیقتاً کمترین امتیازات را در جامعه ما دارند و می‌خواستیم در کنار آب باریکه حقوق بازنشستگی، سرمایه‌ای را در اختیار این انسان‌های نجیب قرار دهیم.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر نقش و حضور الهام بخش معلمان در مبارزات قبل از پیروزی، سال‌های اول پیروزی انقلاب و بعدها در 8 سال دفاع مقدس و حتی همکاری آنان برای ترویج فرهنگ سازندگی در کشور، اظهار کرد: پاداش معلمان نبود که در پاسخ به صداقت، شجاعت، نجابت و وفاداری آنها به نظام، سرمایه‌ آتیه آنها را، آن هم در برنامه‌ای که درآمدهای ارزی و ریالی دولت بالا بود، کم شود.

وی با اشاره به سوابق آموزش و پرورشی بسیاری از مسؤولان دولت فعلی و آگاهی آنان از مشکلات معلمان، اظهار امیدواری کرد که مشکلات پولی و درآمدهای ارزی، آینده آموزشی جوانان و نوجوانان این مملکت را تحت تأثیر قرار ندهد و در برنامه ششم خواست فرهنگیان مدّنظر باشد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه با ارائه تحلیلی از اوضاع منطقه، مخصوصاً شرایط امروز یمن، گفت: باید با تدبیر و دوراندیشی، سیاست داخلی و خارجی کشور را در جهت حفظ و تقویت نظام، تداوم حضور تأثیرگذار در منطقه و تعامل با جهان تنظیم کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، همدلی داخلی و همکاری منطقه‌ای و جهانی را موجب تقویت جایگاه ایران در نظام بین‌المللی دانست و خاطر نشان کرد: تجربیات مثبت و منفی گذشته و اوضاع کنونی که شاهد رشد قارچ‌گونه گروه‌های تروریستی در منطقه و بعضی از کشورهای اسلامی هستیم، ایجاب می‌نماید که با عقلای جهانی برای کم کردن آلام جامعه‌ی انسانی تعامل داشته باشیم.

وی در پایان دامن زدن به منازعات باندی و جناحی را ناسازگار با مصالح اسلامی و ایرانی توصیف کرد و گفت: همه باید برای سربلندی ایران، تقویت تشیّع و جهانی شدن فرهنگ اسلام تلاش کنیم.

کد خبر 287477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha