چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان آمریکایی دریافته‌اند روغن زیتون خالص حاوی ترکیبی است که می‌تواند بدون آسیب رساندن به سلول‌های سالم، سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.

روغن زیتون و سرطان

به گزارش ايسنا، بنابر اعلام متخصصان آمریکایی، این ترکیب که «اولئوکانتال» نام دارد بخشی از سلول سرطانی را از بین برده و آنزیمی تولید می‌کند که موجب نابودی این سلول‌ها می‌شود.

«پاول برسلین» و تعدادی از همکارانش در بررسی‌های خود مشاهده کردند ترکیب اولئوکانتال با از بین بردن آبدانه‌ها، سلول‌های سرطانی را در محیط آزمایشگاهی نابود می‌کنند و این آبدانه‌ها محل انباشت پسماندهای این سلول‌ها هستند.

طبق گزارش جهانی سرطان که توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) منتشر شده، در سال 2012 میلادی بیش از 14 میلیون مورد جدید ابتلا به سرطان شناسایی شده و بیش از هشت میلیون نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

متخصصان پیش از این از قابلیت ترکیب اولئوکانتال در از بین بردن برخی سلول‌های سرطانی آگاهی پیدا کرده بودند اما چگونگی این تاثیرگذاری پیش‌تر مشخص نشده بود. پزشکان در بررسی جدید مشاهده کردند ترکیب اولئوکانتال ممکن است پروتئین کلیدی در سلول‌های سرطانی که موجب از بین رفتن سلول‌ها می‌شود را مورد هدف قرار دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اخبار محیط زیست، متخصصان اظهار داشتند: لازم بود تا مطمئن شویم ترکیب اولئوکانتال این پروتئین را مورد هدف قرار داده و موجب از بین رفتن سلول‌ها می‌شود. به همین دلیل در محیط آزمایشگاهی ترکیب اولئوکانتال روی سلول‌های سرطانی قرار داده و مشاهده شد سلول‌های سرطانی خیلی سریع و در مدت زمان 30 دقیقه تا یک ساعت نابود می‌شوند.

کد خبر 287531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha