همشهری آنلاین: باشگاه استقلال در پی اختلاف نظرهایی که بر سر مطالباتش از سازمان لیگ به وجود آمده قصد دارد با حسابرسی تازه دست به افشاگری بزند.

فوتبال

گزارش‌هاي حاشيه‌اي اين هفته ورزش را با شكايت استقلال از سازمان ليگ شروع نمي‌كنيم. از حاشيه‌هاي ادامه‌دار حضور تماشاگران ايراني در استراليا هم گزارش مفصلي را منتشر نمي‌كنيم.

همزمان با فرارسيدن دهه مبارك فجر، گزارش‌هاي اين شماره را با محمد مايلي‌كهني آغاز مي‌كنيم كه در اين خصوص اظهارات جالب توجهي را انجام داده است.

اين اظهارات را بخوانيد و بعد هم در جريان ديگر اخبار حاشيه‌اي هفته قرار بگيريد. محمد مايلي‌كهن به مناسبت دهه فجر، گفت‌وگوي ورزشي-مناسبتي انجام داده است.

قسمت‌هايي از اين گفت‌وگو را بخوانيد: «ما پیش از پيروزي انقلاب تنها یک بار به جام جهانی راه پیدا کردیم اما پس از انقلاب سه‌بار این امر محقق شده است.

ما در وزنه‌برداری موفقیت بسیاری داشتیم و در کشتی فرنگی برای نخستین‌بار قهرمان المپیک شدیم.

البته خود من هم انتقاداتی به وضعیت موجود و هزینه‌های سرسام‌آور دارم اما به عنوان کسی که هم قبل از انقلاب و هم پس از انقلاب فوتبال بازی کرده، باید بگویم در آن زمان هم بازیکنان پول کمی ‌نمی‎گرفتند.»

مایلی‌کهن با اشاره به یکی از خاطرات خود در خصوص ملاقات با حضرت امام‌خمینی(ره) افزود: «روزی که امام فرمودند "ورزشکار نیستم اما ورزشکاران را دوست دارم" در فاصله نیم‌متری ایشان قرار داشتم اما آن‌قدر مجذوب چهره نورانی ایشان شدم که چیزی نمی‌شنیدم.

ما با حضرت‌امام‌(ره) در حیاط سی، چهل‌متری جماران روبه‌رو شدیم و ایشان در حالی ‌که روی یک کاناپه نشسته بودند، از ما استقبال کردند و این سبک و سیاق رهبری بود که توانست دنیا را تکان دهد.»

وی خاطرنشان کرد: «در سال1992 در هنگ‌کنگ قرار بود با آمریکا در جام جهانی فوتسال رو‌به‌رو شویم و یکی از خبرنگاران از من پرسید که آیا در بازی با آمریکا بازیکنان این تیم را گروگان نخواهیم گرفت؟

من گفتم کشورم مهد پهلوانان است و در نهایت هم موفق شدیم مقام چهارم جام جهانی را کسب کنیم و جام اخلاق هم به تیم ایران رسید.

در جام ملت‌های1996 امارات هم با وجود این‌که به عربستان باختیم و از راهیابی به دیدار پایانی بازماندیم، از بازیکنانم خواستم با چشمانی اشکبار به عربستانی‌ها تبریک بگویند. در آن دوره از مسابقات نیز جام اخلاق را به دست آوردیم.»

وزیر ورزش و جوانان با ابراز نارضایتی از عملکرد مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، از تغییر مدیر کل این استان خبر داد.

محمود گودرزی در بخشی از صحبت‌هایش در نشست خبری هفته گذشته‌اش با ابراز نارضایتی از عملکرد اداره ورزش و جوانان استان تهران، از تغییر مدیرکل این اداره خبر داد و گفت: اداره ورزش تهران باید پشتوانه ورزش تهران باشد ولی در حال حاضر چنین چیزی را شاهد نیستیم.

وی همچنین تاکید کرد: انتخابات رئیس هیات فوتبال تهران هم برای همین برگزار نشد تا بعد از تغییر مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، در این خصوص تصمیم‌گیری شود. محمدحسین نژادفلاح در حال حاضر مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران است.

باشگاه استقلال در پی اختلاف نظرهایی که بر سر مطالباتش از سازمان لیگ به وجود آمده قصد دارد با حسابرسی تازه دست به افشاگری بزند.

با اختلاف نظرهایی که بین مدیریت کنونی و قبلی استقلال بر سر دریافت مطالبات از سازمان لیگ به وجود آمده، مسئولان کنونی آبی‌پوشان پایتخت تصمیم به بررسی کامل این ماجرا و افشاگری برای هواداران و اهالی فوتبال گرفته‌اند.

بر این اساس باشگاه استقلال یک ذیحساب جدید را مامور بررسی کامل اسناد و حساب و کتاب‌های فصل گذشته آبی‌پوشان پایتخت با سازمان لیگ کرده و قرار است طی روزهای آتی گزارش کامل وی در اختیار مدیریت باشگاه استقلال قرار گیرد تا آن‌ها با انتشار آن نسبت به اظهارات مطرح‌شده از سوی سازمان لیگ و مدیریت پیشین باشگاه به نوعی افشاگری کنند.

در روزهای اخیر سازمان لیگ مدعی شده که باشگاه استقلال فصل گذشته حدود ۶میلیارد تومان از مطالبات این فصل را دریافت کرده بود تا مشکلات مالی خود را حل کند اما مدیرعامل پیشین این باشگاه ادعا دارد که حدود ۳میلیارد تومان از مطالبات این فصل را سال گذشته دریافت کرده بود.

روابط عمومی‌ سازمان لیگ نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که استقلال بخش اعظم مطالبات خود را دریافت کرده اما تاج رئیس این سازمان در گفت‌وگوی تلفنی خود با افشارزاده عنوان کرده که از این بیانیه بی‌خبر بوده و قصد دارد بررسی کاملی در این‌باره انجام دهد تا اسناد آن را در اختیار باشگاه استقلال قرار دهد.

هفته گذشته بود که تعدادی از مربیان لیگ برتری فوتسال بعد از رفت‌وآمد به فدراسیون فوتبال برای انجام بعضی از امور تیم‌های خود صحبت‌هایی را هم با سیدرضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال انجام دادند.

این مربیان در خلال این صحبت‌ها متوجه شدند که نیمکت تیم ملی ممکن است در آینده‌ای نه‌چندان دور دستخوش تغییرات شود و خسوس کاندلاس سرمربی اسپانیایی از ایران برود.

این موضوع در جلسه روز سه‌شنبه هفته گذشته کمیته فنی فوتسال هم مورد بررسی قرار گرفت و به گفته عباس ترابیان، رئیس پیشین کمیته فوتسال خسوس نامه‌ای را برای این کمیته نوشته و برای تداوم همکاری، درخواست تغییر شرایطش را کرده است.

لابی مربیان ایرانی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی در حالی از همان هفته گذشته استارت خورده که تیم ملی باید این هفته در دو بازی تدارکاتی به مصاف تیم ملی اسلوونی برود.

کمیته فوتسال هم ارزیابی کلی روی عملکرد چند مربی انجام داده و به نظر می‌رسد در صورتی که خسوس کاندلاس در اسلوونی نتواند نظر رئیس کمیته فوتسال را جلب کند، باید از نیمکت تیم ملی ایران خداحافظی کند.

کمیته فوتسال چند مربی موفق داخلی را برای هدایت تیم ملی در نظر دارد ولی هنوز روی جزئیات عملکرد این مربیان و برنامه‌های آن‌ها کار نکرده است.

از وحيد شمسايي، حسين شمس و محمد ناظم‌الشريعه به عنوان جانشينان احتمالي خسوس نام برده مي‌شود. معادلات نیمکت تیم ملی فوتسال ایران بعد از بازگشت از اسلوونی تا اندازه زیادی حل خواهد شد.

کمیته فوتسال که پیش از این اعلام کرده بود تا سال2016 با خسوس کاندلاس ادامه می‌دهد، حالا در آستانه قطع همکاری با «پروفسور» فوتسال قرار دارد.

سیدرضا افتخاری و عباس ترابیان -حامیان خسوس- دیگر مثل گذشته از عملکرد او با آب و تاب حرف نمی‌زنند. حالا باید دید تکلیف سرمربی بعدی تیم ملی فوتسال با کار کارشناسی و دور از منافع شخصی مشخص می‌شود یا لابی و مذاکرات پشت پرده بعضی از مربیان برای رسیدن به نیمکت آرزوهایشان ادامه دارد.

در حالی‌که روز گذشته یکی از سایت‌های خبری قطر از «زلاتکو کرانچار» به عنوان سرمربی تیم الاهلی نام برده بود، سایت این باشگاه «زلاتکو دالیچ» را سرمربی جدید الاهلی معرفی کرد.

چند روز قبل بود که سایت «الکاس» قطر از پایان همکاری «میلان ماچالا» سرمربی تیم الاهلی با این باشگاه خبر داد و اعلام کرد با توجه به نتایج ضعیف این تیم، ماچالا از سرمربیگری کنار گذاشته شده است.

این سایت ابتدا از «زلاتکو دالیچ» سرمربی فصل گذشته العین به عنوان سرمربی جدید الاهلی یاد کرد ولی بعد از گذشت دقایقی، خبر را اصلاح و اعلام کرد که «زلاتکو کرانچار» سرمربی پیشین تیم‌های پرسپولیس و سپاهان جانشین ماچالا خواهد شد.

با این حال سایت باشگاه الاهلی در ساعات پایانی روز گذشته درباره انتخاب سرمربی جدید تیم فوتبال این باشگاه، با قرار دادن عکس زلاتکو دالیچ نوشت: قرار شده ماچالا به عنوان مدیرفنی در کنار الاهلی باشد و زلاتکو به عنوان سرمربی جدید هدایت الاهلی را بر عهده بگیرد. مجتبی جباری و سیدجلال حسینی دو بازیکن ایرانی تیم فوتبال الاهلی قطر هستند.

وزارت ارشاد با انتشار بیانیه‌ای از حرکت رضا عنایتی مهاجم تیم استقلال در حمایت از پیامبراکرم(ص) در بازی با سپاهان تجلیل کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
امروز عشق به محمد(ص) یعنی عشق به زیبایی‌ها، احترام به انسانیت، دعوت مردم به صلح و رحمت و همزیستی مسالمت‌آمیز.

پا‌به‌پای آزادگان جهان و مسلمانان؛ هنرمندان، دانشمندان و ورزشکاران، عشق و ارادت خود را به آستان مقدس محمد(ص) پیامبر صلح و رحمت ابراز می‌دارند. معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ از اقدام عاشقانه غلامرضا عنایتی در ابراز ارادت خود و جامعه فوتبال به حضرت‌محمد(ص) در دیدار تیم استقلال با سپاهان حمایت نموده و آن را ارج می‌نهد.

امير قلعه‌نویی، يك بار ديگر درباره تيم ملي، كي‌روش و فدراسيون فوتبال اظهارنظر كرد؛ اين‌بار در جمعي دوستانه كه البته خبرنگاران زيادي هم در آن بودند.

اين شما و اين هم اظهارات جالب امير قلعه‌نويي: «ما همواره گفته‌ایم هر‌کس سرمربی ایران است باید از او حمایت کنیم. اما این‌که در قبال این حمایت یکسری را بکوبیم می‌شود ناعدالتی و این مشکل است. نظرسنجی گذاشتند و پیروانی نود درصد رأی آورد اما الان کجاست؟

بعضی دوستان که قلم و میکروفن دارند خوب بلد هستند برنامه راه بیندازند. یادتان بیاید موقعی که تیم ملی قرار بود به جام‌ملت‌های آسیا برود دائم آمدند و گفتند ما بازی تدارکاتی انجام ندادیم و رفتند و نتیجه هم نگرفتند.

حالا که مقابل عراق شکست خوردیم و حذف شدیم این بازی برای ما به یک حماسه ملی تبدیل شده است. به مقدسات عالم قسم می‌خورم این‌ها همه برنامه‌ریزی شده است.

می‌نشینند و پلان به پلان این اتفاقات را برنامه‌ریزی می‌کنند. کجای دنیاست که تیمشان به عراق می‌بازد و آن بازی برای‌شان می‌شود یک حماسه؟

عراق ضعیف‌ترین تیم تاریخ خود را داشت و از طرفی ما هم بیشترین هزینه تاریخ تیم ملی را کرده بودیم. من می‌گویم اگر قرار است عملکرد کی‌روش را بررسی کنیم چرا دیگر نظرسنجی می‌گذاریم؟ عملکرد او که مشخص است. این‌که یک بازیکن تیم ملی بیاید و بگوید سرمربی باشد یا نباشد جالب نیست.

از کفاشیان می‌خواهم هم قرارداد کی‌روش را شفاف اعلام کند و هم هزینه‌هایی که برای اردوی تیم در جام‌ملت‌های آسیا انجام داده را بگوید. معینی یک حرف‌هایی را می‌زند که به همه توهین می‌کند.

او می‌گوید در گذشته نظم و انضباط، جوانگرایی و برنامه در تیم ملی نبوده است. می‌آید و می‌گوید در زمان مایلی‌کهن، دایی و قلعه‌نویی هیچ اتفاقی در تیم ملی نیفتاده است. مگر می‌شود مربی ایرانی به تیم کشورش عرق نداشته باشد؟

یادتان می‌آید همین علی دایی 70دقیقه مقابل کره با طحال پاره بازی کرد؟ پس خواهشا این حرف‌ها را نزنید، چون به شعور مردم توهین می‌کنید. اصلا ما کاری نداریم؛ کی‌روش را دوست داشته باشید اما حرف‌هایتان از روی عدالت باشد.

از معینی این سوال را می‌پرسم؛ آن زمان که من سرمربی تیم ملی بودم نظم و انضباطی وجود نداشت؟ در زمان من، دایی و مایلی‌کهن یک مورد را بگویید که بی‌انضباطی انجام شده است.

این‌هاست که مرا اذیت می‌کند. کی‌روش که چهارسال است آمده و عملکردش مشخص است. دیگر این 87درصد برای چیست؟ همان‌طور که گفتم غلام پیروانی 90درصد رأی آورد اما مطمئن باشید اگر چشم‌آبی بود و یکسری برنامه‌ها بلد بود وی را هم نگه می‌داشتند.

مردم حق دارند به صحبت‌های من بخندند زیرا با احساسات‌شان بازی شده و کسانی که زحمت کشیدند سر کار نیستند. چرا این را نمی‌گویند که وقتی آقایان پولشان دیر شده بود رفتند از چهارراه استانبول ارز آزاد خریدند و به آقایان دادند تا روی نیمکت بنشینند؟

چرا کسی نگفت که قلعه‌نویی بعد از یک سال کار در تیم ملی هیچ قراردادی نداشت و با آن شرایط به جام‌ملت‌های آسیا رفت؟ ما یک سال در رنکینگ آسیا اول بودیم، نمی‌دانم چرا نبی نمی‌آید حقایق را بگوید؟

حالا که او از فدراسیون رفته بهتر است بیاید این صحبت‌ها را بیان کند. ترابیان هم می‌تواند بیاید صحبت کند. ما یک سال کار کردیم و در رنکینگ اول بودیم اما با اختلافی که در کمیته انتقالی و بین علی‌آبادی و هاشمی‌ به وجود آمد نزدیک جام‌ملت‌ها همه‌چیز خراب شد. حالا بند ساعت برای یکسری شده ملی و ما شده‌ایم خائن؟ به شعور مردم توهین نکنید.

من برای این ناراحت هستم که یکسری اهل فن از این صحبت‌ها بیان می‌کنند. ارتباط خوبی هم با مایلی‌کهن ندارم اما مگر در دوران وی تیم ملی جوان نشد؟ مگر نتیجه بدی گرفت؟ متاسفانه آمده‌اند این مساوی با عراق را مثل زدن 6گل به کره جلوه داده‌اند، چون میکروفن و قلم دستشان است.

به قول پورحیدری آدم می‌گوید کاش بروند دنبال این‌که قانون کاپیتولاسیون را یک بار دیگر در ایران اجرا کنند زیرا با رفتارهایی که بعد از جام‌ملت‌های آسیا انجام دادیم من یاد آن روزها افتادم.»

طرفداران تيم ملي در جام‌ملت‌ها کماکان سوژه جالبي براي رسانه‌هاي خارجي محسوب مي‌شوند. در همین رابطه سایت گاردین انگلیس در گزارشی به تماشاگران حاضر در جام‌ملت‌های آسیا اشاره کرده است.

این سایت درباره طرفداران تیم ملی نوشت: پیش از شروع جام‌ملت‌ها این بحث وجود داشت که به‌جز بازی‌های استرالیا، از سایر دیدارهای این تورنمنت استقبال چندانی به عمل نمی‌آید اما طرفداران تیم ملی ایران خلاف این موضوع را ثابت کردند.

در شرایطی که به خاطر مشکلات مربوط به ویزا، طرفداران تیم ملی نتوانستند از ایران به استرالیا بیایند، ایرانی‌های مقیم این کشور در حمایت از تیم کشورشان کم نگذاشتند.

در ملبورن، نزدیک به 17هزار تماشاگر ایرانی برای بازی با بحرین به استادیوم رفته بودند و جو فوق‌العاده‌ای را درست کرده بودند.

حمایت تماشاگران ایرانی از تیم کشورشان به‌قدری زیاد بود که بعد از آن بازی کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی استادیوم محل بازی تیمش با بحرین را یک استادیوم آزادی کوچک عنوان کرد.

و بالاخره اين‌كه نجمه خدمتی، قهرمان تيراندازي بازي‌هاي آسيايي اينچئون با انتقاد از مسئولان وزارت ورزش به تماشاگر گفت: «جهت کسب مدال نقره تیمی‌ بازی‌های آسیایی اینچئون مسئولان 5/1سکه به من دادند، در حالی که هم‌تیمی‌ من 30سکه دریافت کرده است.

برای مدال انفرادی که در بازی‌های آسیایی اینچئون کسب کردم 150سکه دریافت کردم. اما برای نقره تیمی‌ که قرار بود 30سکه بگیریم، تنها یک‌ونیم سکه گرفتم. مسئولان برای مدال تیمی‌ من ارزشی قائل نشدند.

در حالی که مردم فکر می‌کنند من 180سکه دریافت کرده‌ام. مسئولان قول می‌دهند اما عمل نمی‌کنند.»

منبع:همشهري تماشاگر

کد خبر 287764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha