همشهری آنلاین: همیشه تصور بر این بوده‌است که خفاش‌ها ساکنان همیشگی غارهای نمور و تاریک هستند، اما بعضی از گونه‌های این حیوانات، از غارها فراری شده‌اند و خانه‌های لوکس‌تری را برای اقامت انتخاب می‌کنند.

 

 

براساس گزارش نيوساينتيست، خفاش‌هاي هاردويك گونه‌اي از خفاش‌ها هستند كه براي زندگي خانه‌هايي لوكس‌تر در ميان گياهان انتخاب مي‌كنند. گياه كريولا هاردويكي گياهي گوشت‌خوار است كه حشرات را به خود جذب مي‌كند، اما گونه‌اي از اين گياهان از رايحه ديگر گونه‌هاي گوشتخوار برخوردار نبوده و نمي‌توانند غذا را به سوي خود جذب كنند، در عوض از پسماند‌هاي اين خفاش‌هاي كوچك به عنوان منبع غذايي استفاده مي‌كنند، روندي كه بيش از يك سوم نيتروژن مورد نياز گياه را تامين كرده و براي بقاي گياه ضروري به شمار مي‌رود.

به گفته محققان اين جاندار تنها گونه از خفاش‌ها است كه در كيسه‌هاي اين گياه زندگي مي‌كنند، اين جانداران در واقع به دنبال سرپناهي هستند كه هيچ جاندار ديگري در پي اشغال آن نباشد.

اين گياه گوشتخوار بي‌خطر كه نپتنس همسليانا نام دارد، بومي مناطق و جنگل‌هاي گرمسيري است. مرلين توتل براي ثبت اين تصاوير به جنگل‌هاي گرمسيري در برونئو سفر كرد و پس از يافتن گياه مورد نظر كه توسط خفاشي اشغال شده‌بود، ساعت‌ها به انتظار نشست تا بتواند از خروج و ورود خفاش به خانه‌اش عكاسي كند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱