پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاخص بازارهای بورس آسیا که طی روزهای اخیر به بیشترین میزان طی پنج ماه اخیر رسیده بود در معاملات پنجشنبه هفتم اسفند تثبیت شد.

به گزارش رویترز، در حالی که نیکی شاخص بازار بورس توکیو با 1.08 درصد افزایش به 18587.79 واحد رسید این درحالی است که شاخص بازار بورس استرالیا اس اند پی دویست با 61 صدم درصد کاهش به 5908.49 واحد تنزل یافت. با این حال بیشتر دیگر بورسهای منطقه افزایشی هر چند اندک را تجربه کردند.

تحلیلگران بازار می‌گویند این تثبیت نسبی شاخص‌ها از فقدان تحول عمده که بتواند مسیر معاملات را تغییر دهد حکایت دارد. این تثبیت شاخصها با این حال پس از آن صورت گرفت که ژانت یلن رییس بانک مرکزی آمریکا گفت هیچ عجله ای برای افزایش نرخ بهره ندارد.

با این حال یونان همچنان از جمله مسایل مد نظر دلالان بورس است. این کشور روز چهارشنبه اعلام کرد تلاش خواهد کرد که وام صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا را طی سال کنونی میلادی پس بدهد با این حال وزیر دارایی آلمان اعلام کرد درباره این اظهارات مسئولان یونانی تردید دارد.

 جاناتان سوداریا تحلیلگر کپیتال اسپردز روز پنجشنبه گفت نبود مسیر مشخص در بازار و نوسانان جزیی که روز گذشته در بازارهای دو سوی اقیانوس اطلس مشاهده شد احتمالا امروز نیز ادامه می‌یابد.

کد خبر 288330

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha