همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون کمبود ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد که برای تامین آن به ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش ایرنا، سید محمدهادی ایازی روز پنجشنبه در دیدار با خیران سلامت شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: با احتساب اعتبارات تخصیصی کنونی، جبران این تعداد تخت بیمارستانی 20 سال زمان نیاز دارد.

وی میزان اعتبارات عمرانی این وزارتخانه در سالجاری را تنها 13 هزار میلیارد ریال دانست و گفت: با این حال این میزان اعتبار نسبت به گذشته در وضعیت مطلوب تری بوده است.

ایازی تصریح کرد: در حال حاضر 76 بیمارستان در کشور بهره برداری و تجهیز شده که بدلیل نداشتن مجوز استخدام، نمي‌توان از آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به فعالیت های ارزشمند خیران سلامت در شهرستان آران و بیدگل گفت: بسیاری از خیران سلامت در کشور، بیمارستان ها را بنا کرده و خود نیز آن را اداره می کنند که این نشان دهنده آن است که خیران عملکرد مطلوبی در این حوزه داشته اند.

وی به مشکلات شهرستان آران و بیدگل در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: وضعیت کنونی بیمارستان سیدالشهداء (ع) این شهرستان چندان مناسب نیست و باید به سرعت مشکلات آن رفع شود.

قائم مقام وزیر بهداشت تصریح کرد: ساماندهی بیمارستان سیدالشهداء، راه اندازی مرکز دیالیز و بهره برداری از ساختمان جدید اورژانس آران و بیدگل از طرح های اولویت دار بهداشتی و درمانی این شهرستان است.

در این نشست مشکلات و کمبودهای این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان مورد بررسی قرار گرفت.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر، دارای یک بیمارستان عمومی با 66 تخت و یک بیمارستان تخصصی زنان و زایمان با 18 تخت فعال است.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، متوسط تعداد تخت های فعال بیمارستانی در کشور ایران به ازای هر 10 هزار نفر 14 تخت است، اما در این شهرستان به ازای هر 10 هزار نفر 6.5 تخت فعال وجود دارد.

شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان فعالیت می‌کند.

کد خبر 288351

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha