جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۸ اسفند در تهران به امامت آیت‌الله صدیقی در مصلی تهران برگزار شد.

صدیقی آیت‌الله

به گزارش ایسنا، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی گفت : تاکید بر رونق بازار و تولید حرف درست و به جایی است و در همین راستا مردم به عنوان وظیفه شرعی مالیات های مربوطه را پرداخت خواهند کرد و وزارت اقتصاد نیز باید سازوکاری را فراهم کند تا کسی نتواند از پرداخت مالیات فرار کند چرا که اتکا به منابع زیرزمینی کافی نیست و ما نیاز به اتکا به سرمایه روی زمینی داریم.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: باید جوانان را کاری سازیم و به نبوغ و ابتکار و فعالیت و ایفای نقش میلیون‌ها جوانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند تکیه کنیم.

صدیقی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی با شعار و تشکیل کنگره و تیتر روزنامه‌ها محقق نمی‌شود بلکه نیازمند عمل، مدیریت جهادی جبهه‌ای و ایثارگرایانه است.

وی افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید کسی پیدا شود تا مرد میدان باشد، از بروکراسی‌ها عبور کند، نیاز سنجی کند، درآمدهای کشوررا بسنجد، برنامه‌ریزی کند و راهی برای جذب جوانان و شکوفایی استعداد آنها پیدا کنند و همه اینها با جریان گرایی، حکومت صنفی و جریانات خاص عملی نمی‌شود بلکه باید مردم را سهیم کرد و فقط یک گروه خاص را به کار نگرفت بلکه هر کس توان بیشتر دارد باید در مدیریت‌ها گمارده شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ضمن گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر تشریح کرد: این دو شهید بزرگوار، متدین و ولایت مدار و مقید بوده‌اند و امور تربیتی در مدارس از ابتکارات آن‌ها بود.

وی با بیان اینکه امروز در کشور خلاء دانش نداریم بلکه خلاء پرورش داریم اظهار کرد: آموزش از پرورش جدا نیست و در این راستا نیازمند جهاد عمومی همگانی از مهد کودک‌ها تا مقاطع بالاتر هستیم و در کتاب‌های درستی‌مان باید توجه بیشتری به حاکمیت دینی و ضرورت ولایت شود پس نیاز است در کتب درسی تجدید نظر شود.

صدیقی با اشاره به اینکه معلمان جزو قشر زحمت کش و مظلوم جامعه مان هستند که هیچ گاه برای نظام هزینه نداشتند گفت: معلمان قشر آماده‌ای هستند که نیازمند آموزش‌های خاص هستند چرا که تمام معلمان باید دین و عزت به کودکان تزریق کنند و توجه داشته باشند که تعلیم و تربیت از یکدیگر منفک نیست. همچنین در مهدکودک‌ها نیز باید مراقبت بیشتری شود چرا که زیر نظر آموزش و پرورش نیستند و معلوم نیست که با چه آهنگ‌هایی و رقص‌هایی قلم معصوم کودکان شما را در اختیار می‌گیرند.

وی در ادامه به رزمایش افتخارآفرین در تنگه هرمز اشاره کرد و گفت: سپاه مدیرت جهادی را به عرصه آورد و اگر مدیریت جهادی نبود با جنگ کلاسیک در برابر سلاح‌های شرق و غرب دوام نمی‌آوردیم در حالی که روحیه بسیجی و مدیریت جهادی در کنار برادران عزیز سپاهی افتخار عظیمی در دفاع مقدس رقم زد و در داخل کشور نیز در همه شرایط پاسداران انقلاب هستند و نه فقط پاسداران مرزهای خاکی.

امام جمعه موقت تهران افزود: هر جا تهدیدی برای ارزش‌های انقلاب، خط امام و راه شهدا پیش آید سپاهیان جان بر کف حاضر در صحنه هستند و در این رزمایش مهم نیز موشک‌های کروز و بالستیک، پهپاد‌ها و دشمن فرضی را آزمایش کردند و بار قوت و اقتدار خود را به جهان نشان دادند.

وی ادامه داد‌: برگزاری رزمایش اخیر به دشمنان ما نشان داد که خواب بی‌خود نبینند چرا که ایران ریشه شیران و بیشه ولایت است و به مردم اعلام آرامش و امنیت کرد. همچنین پیامی برای کشورهای همسایه داشت که برای حفظ امنیت و موجودیت خود نیاز به حضور بیگانه و معاند ندارد چون قدرت عظیمی در منطقه حافظ امنیت آن‌ها است پس برای کشورهای همسایه نیز پیام آرامش و اطمینان درونی را داشت.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه به وضعیت بحرین و یمن اشاره کرد و گفت: مردم یمن به صحنه آمدند و با ترفند رئیس‌جمهور فراری انقلاب این مردم قابل خاموش شدن نیست چون مردم می خواهند با اراده خود قدرت شکل دهند و حکومت برخواسته از متن مردم باشد.

وی افزود: به دولت یمن هشدار می‌دهیم شیخ سلمان و بازداشت مظلومین یمن فایده‌ای برای آن‌ها نخواهد داشت چون هر چه ظلمشان بیشتر شود عمرشان کوتاه تر خواهد شد.

صدیقی به مذاکرات هسته‌ای و فراز حساس آخرین گام‌های مذاکرات اشاره کرد و گفت: خدا را شاکریم که رئیس جمهور محترم در جوار علمای قم، مواضع روشن و امیدوارکننده‌ای ابراز داشته اند که تحمیل و تحقیر و ادامه تحریم را قبول نمی‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رهبر عزیزمان آخرین مطالبی که راجع به موضوع هسته‌ای بیان کردند این بود که طرفین مذاکره به چانه زنی عادت دارند و گفت: حدود 60 سال است که فلسطین تحت اشغال اسرائیل غاصب است و مرتب مذاکره می‌کند اما اسرائیلی همچنان خانه‌ها را ویران کرده، کودکان را می‌کشند و به مقدسات میلیاردها موحد جسارت می‌کنند و به قبله اول مسلمانان یورش می‌برند و همچنان مذاکرات ادامه دارد و راه به جایی نخواهد برد.

وی افزود: مقام معظم رهبری به خوبی تاکید کردند که کلیات و جزئیات در مذاکرات باید یکجا صحبت شود و از به کار بردن عبارت قابل تأویل پرهیز شود و در یک مرحله کار تمام شود، یعنی همه تحریم ها باید لغو شود.

صدیقی با بیان اینکه بر خلاف منطق و قانون بین‌المللی کسی حق ندارد در امور داخلی ما دخالت کند تصریح کرد: کسی نمی‌تواند به ما بگوید چقدر سوخت نیاز داریم چون این نوع باج گیری‌ها مربوط به دوران استعمار آن‌ها است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: باید مسئله آب سنگین اراک، عدم تعطیلی فردو، تامین نیازهای ما در غنی‌سازی بر حسب تشخیص کارشناسان داخلی و حفظ رهاوردهای غنی سازی پیگیری شود و این خواست مردم است که مسئله هسته‌ای برای آن‌ها عنوان اعتقادی پیدا کرده است و ملت به کمتر از آن هرگز رضا نخواهد داد.

وی در ادامه نیز به 22 بهمن یعنی سالگرد ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از جانب رهبری که یک سال از آن می‌گذرد اشاره کرد و گفت: توقع مردم بود که در یک سال گذشته قدم‌های قابل ارائه‌ای برداشته شود. پس هم مجلس در رسیدگی به بودجه و هم دولت در برنامه‌های ابلاغی باید حذف اتکا به نفت را مورد توجه قرار دهند.

صدیقی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران نیز با بیان اینکه تقوا سنگر نشینی و مجهز شدن در برابر دشمن نفس و شیطان بیرون است گفت‌: در جبهه اقتصادی باید سلاح لازم برای غلبه بر جنگ اقتصادی را داشته باشیم، همچنین در جبهه فرهنگی باید بینش و دانش لازم را به دست آوریم و در جنگ سیاسی نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی افزود: ولایت است که حکومت را برای بیداری و برای ایجاد بصیرت و تزریق ایمان و آشنا کردن مردم با خدا و آموزش سبک زندگی پیگیری می‌کنند و وظیفه حکومت تنها راه سازی و تامین بهداشت و کار و شغل مردم نخواهد بود چرا که حکومت ضامن است که درب جهنم را بر روی جامعه ببندد.

صدیقی گفت: با توجه به اینکه فحشا و رشوه و موضوعاتی از این دست درب جهنم است جوانان در آموزش و پرورش و دانشگاه نباید سبکی بار بیاوریم که به هیچ درد نخورند که این هم باز کردن درب های جهنم است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه دولت اسلامی باید اسلامی باشد خاطر نشان کرد: دولتی که فرمول غرب را در جامعه پیاده کند و اسمش اسلامی باشد بی‌فایده است و بدانیم کاغذبازی‌ها، معطل کردن مردم، گنده کردن تشکیلات، توجه به تشریفات و کم کردن کار و بازدهی اسلام نخواهد بود و تقوا اقتضا می‌کند در صحنه‌های مختلف در پناه ولایت مجهز شویم چون صحنه زندگی برای ما صحنه نبرد با موانعی است که مانع وصول ما به درگاه حضرت دوست می‌شود.

صدیقی همچنین به تاکید مسئله حمد در قرآن کریم و روایات اشاره کرد و گفت:‌ حمد شایستگی ذات ذوالجلال است ، چون الله است و حمد از آن اوست و همه کمالات در خداست و خداوند است که رب العالمین و ربوبیت دارد.

کد خبر 288372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha