همشهری آنلاین: دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت پس از بازگشت از ژاپن نوشت: سفر ژاپن به دعوت دولت این کشور، وزیر بهداشت و رفاه و رییس بخش بازرگانی ژاپن انجام شد. طی دو روز اقامت در این کشور با وزیر بهداشت ژاپن دیدار کردم. در پایان این گفت‌وگو، تفاهم نامه‌ای به امضا رسید که در قالب آن مقرر شد کارگروه مشترکی تشکیل شود و راه‌های ارتقاء و توسعه همکاری‌های مشترک را بررسی و فراهم کند.

hashemi

جلسه بسیار خوبی هم با رییس جترو (بخش بازرگانی ژاپن) داشتیم. در این ملاقات موانع سرمایه‌گذاری دو طرف بررسی شد تا بتوانیم هر چه زودتر مشکلات موجود برای تبادل کالا میان تجار ایرانی و ژاپنی را برطرف کنیم و دو کشور بتوانند همکاری‌های خود را در حوزه سلامت توسعه داده، در زمینه‌های بهداشتی و پزشکی تعاملات بیشتری داشته باشند.

در این جلسه که با حضور رییس اتحادیه شرکت‌های دارویی، رییس اتحادیه شرکت‌های تجهیزات پزشکی، سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ ژاپنی و نمایندگان صنوف مرتبط برگزار شد، امکانات ژاپن در کنار پیشرفت‌ها و نیازهای ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری مشترک تبادل نظر گردید.

طی این سفر، هیأت ایرانی از کمپانی‌های تجهیزات پزشکی بزرگ ژاپن نظیر توشیبا و شیماتسو و تعدادی از بیمارستان‌های ژاپن نیز بازدید داشتند و سازمان غذا و دارو کشورمان با سازمان دارو و تجهیزات پزشکی ژاپن تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. بر اساس این تفاهم‌نامه، دو کشور در زمینه مسائل نظارتی، کنترل کیفیت و سلامت فرآورده‌های دارویی و تجهیزات پزشکی همکاری خواهند داشت. تبادل کارشناسان و بازرسان، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مشترک و معرفی روش‌های جدید ارزیابی داروها و تجهیزات پزشکی از جمله این همکاری‌ها خواهد بود.

از دیگر برنامه‌های این سفر، دیدار با رییس کل سازمان تجارت خارجی و رییس بنیاد صلح ژاپن بود و در سمینار تجاری ـ پزشکی ایران و ژاپن سخنرانی داشتم.

همچنین از وزیر بهداشت و رفاه ژاپن برای سفر به ایران دعوت کردم؛ ایشان هم تمایل خود را اعلام داشتند. اطمینان دارم دستاوردهای سفر به ژاپن می‌تواند در اجرای بهینه طرح تحول نظام سلامت و برنامه‌هایی که برای سال آینده داریم، بسیار مفید و موثر باشد.

کد خبر 288394

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha