همشهری آنلاین: خیرالله تقیانی‌پور نمایش «عاشورا» را سال آینده در چهار کشور اجرا می‌کند.

نمایش

به گزارش ايسنا؛ این کارگردان گفت: اجرای نمایشی با موضوع عاشورا به عنوان یک پروژه ملی توسط کشور آذربایجان برنامه‌ریزی شده که قرار است کارگردانی آن را برعهده داشته باشم.

او با اشاره به اینکه ابتدا قرار بوده حسین مسافر آستانه این نمایش را کارگردانی کند‌، ادامه داد: متن «عاشورا» توسط یک نویسنده آذربایجانی نوشته شده است و بازیگران و دیگر عوامل آن هم از همین کشور هستند، اما در نهایت با توجه به مشغولیت آقای مسافرآستانه قرعه کارگردانی به نام من خورده و با صحبت‌ها و هماهنگی‌هایی که صورت گرفته اواخر تابستان آینده این نمایش در کشور آذربایجان اجرا خواهد شد.

تقیانی پور با تاکید بر اینکه تسلط زبان آذری یکی از دلایل مهم انتخاب او برای کارگردانی این نمایش بوده است، اضافه کرد: قرار است نمایش «عاشورا» علاوه بر آذربایجان در ازبکستان،ترکیه و چند شهر آذری زبان ایران از جمله تبریز، ارومیه، اردبیل و زنجان هم روی صحنه رود.

به گفته او «عاشورا» نمایشی است که افشاگری های واقعه تاریخی عاشورا توسط حضرت زینب (س) را روایت می کند.

وی درباره اجرای عمومی نمایش دیگرش «بوقلمون» هم که در جشنواره فجر با استقبال مخاطبان روبرو شد و جوایزی هم دریافت کرد،‌ گفت: از آنجا که تکلیف تئاترشهر معلوم نیست نمی‌دانم چه زمانی امکان اجرای عمومی این نمایش فراهم می‌شود.

تقیانی‌پور افزود: مهم‌ترین دلیل برای مشخص نبودن زمان اجرای این نمایش این است که می‌گویند تضمین اجرایی برای جشنواره فجر داده نشده است و به همین دلیل از آنجا که هیچ سالن دیگری مانند «چهارسو» قابلیت اجرا را برای «بوقلمون» ندارد،زمان دقیقی را برای اجرای عمومی نمی‌توان اعلام کرد.

کد خبر 288649

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha