همشهری آنلاین: نبرد شدید در خصوص «اینترنت آزاد» ایالات متحده امریکا، قواعد «بی طرفی شبکه» که جوایی برای تضمین دسترسی برابر میان همه خدمات آنلاین است احتمالا به چالش های جدیدی در دادگاه منجر شود و کنگره سعی کند تا این برنامه را به نوعی لغو یا تغییر دهد.

اینترنت آزاد

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، قانونگذاران ایالات متحده امریکا روز سه شنبه برای رای گیری در خصوص واگذاری «خطوط سریع اینترنت» همدیگر را ملاقات کردند. با این حال هنوز احتمال دارد که این رای گیری پایان نبرد یکساله آنها نباشد.

نبرد شدید در خصوص «اینترنت آزاد» ایالات متحده امریکا، قواعد «بی طرفی شبکه» که جوایی برای تضمین دسترسی برابر میان همه خدمات آنلاین است احتمالا به چالش‌های جدیدی در دادگاه منجر شود و کنگره سعی کند تا این برنامه را به نوعی لغو یا تغییر دهد.

رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال، تام ویلر پیش تر در این ماه از طرح تنظیم قوانین ارائه دهندگان اینترنت باند پهن به عنوان حامل «عام المنفعه» خبر داد و این امر به دنبال قوانین آژانس در دادگاه فدرال سال گذشته اتفاق افتاد.

تلاش برای قانونگذاری به شرایط بی بدیلی تبدیل شده است و حدود چهار میلیون نظر در این خصوص مطرح شده که در هر دو طرف قرار می گیرند و تمرکز هر دو بر اهمیت «آزادی» و نیاز به تشویق «نوآوری» و سرمایه گذاری است.

یک گام به جلو

کریس لوئیس فعال مصرف کننده که برای تقویت قوانین بی طرفی شبکه تلاش می کند گفت: «این یک گام بزرگ به سمت جلو برای مصرف کنندگان است.»

لوئیس گفت: با وجود این قوانین ما اطمینان حاصل می کنیم که «اینترنت تبدیل به جایی می شود که مصرف کنندگان می توانند در آن به هرجایی که می خواهند بروند.»

سناتور پاتریک لیهی نیز ضمن استقبال از این تلاش گفت: «ممنوعیت معاملات پرداخت به پرداخت می تواند نوآوری را از بین برده و شرکت های تازه تاسیس و کسب و کارهای کوچک را خفه کند. ایجاد تقسیم بندی میان اینترنت باعث می شود که «داراها» و «ندارها» در اینترنت از هم جدا شوند.»

این قوانین در حال حاضر در کش و قوس‌های زیادی قرار گرفته است و در صورتی که به درستی تنظیم شوند می توانند شرایط متعادلی را برای همه مصرف کنندگان اینترنت ایجاد کنند.

کد خبر 288703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha