سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: در ۳۵ کیلومتری شهر اصفهان در روستای «ورتون» یکی از قدیمیترین آبگرمهای این استان قرار دارد.

آبگرم

يکي از چيزهايي که در فصل سرد حسابي ميچسبد، غوطه‌خوردن در حوضچه اي از آبِ گرم است.

حالا اگر اين آبِ گرم يک چشمه آبگرم با خواص درماني باشد که چيزي بهتر از آن هم نميشود. در سراسر ايران، حوضچه‌هاي آبگرم فراوان است، غير از مناطق کوهستاني ايران که چشمه‌هاي آبگرم فراوان دارند، در دشتهايي که پاي قله‌هاي بلند و کوتاه پهن شده اند هم ميتوان از اين چشمه‌ها سراغ گرفت.

در 35 کيلومتري شهر اصفهان در روستاي «ورتون» يکي از قديميترين آبگرمهاي اين استان قرار دارد. آبگرمي که از بناي سنگي که روي آبگرم ساخته شده، ميتوان به قدمت استفاده از آنجا پي برد.

بناي تاريخي آبگرم ورتون به ثبت ملي هم رسيده و پس از مرمت سال 1390 و برپايي تجهيزات تفريحي و اقامتي در آن، از مسافران بسياري پذيرايي ميکند. حالا يک منطقه گردشگري در اطراف آبگرم پا گرفته که به شما اين فرصت را ميدهد که بهتر از گرماي آب و طبيعت بکر لذت ببريد.

آبگرم ورتون، يك آبگرم تاريخي است كه از سالها قبل مورد استفاده مردم عادي و حتي خانواده‌هاي سلطنتي و اشراف قرارميگرفته. به همين دليل است كه آبگرم روستاي ورتون، معروف به مراد، در فهرست آثار ملي هم به ثبت رسيده. به تازگي اين مجموعه بازسازي شده و امكاناتي براي استفاده مسافران در اطرافش فراهم شده‌است.

نويسنده:مريم سعيدنژاد /عکس: مهدي تميزي/منبع:همشهري سرزمين من

کد خبر 288736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha