مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساخت اولین نیروگاه تالابی دنیا در انگلیس با هزینه‌ای در حدود ۳۰ بیلیون پوند آغاز شده تا بتواند در حدود ۸ درصد از برق مورد نیاز شهروندان انگلیسی را تامین کند.

ساخت اولین نیروگاه تالابی دنیا در انگلیس

به گزارش مهر، در دهه‌های اخیر، استفاده از منابع طبیعی برای تامین انرژی تبدیل به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بشر شده است.

ساخت پنل‌های خورشیدی، استفاده از نیروهای بادی یا انرژی دریاها کمک به سزایی در رابطه با تامین انرژی مورد نیاز داشته‌اند.

اما اکنون انگلیس خبر از ساخت اولین نیروگاه تالابی دنیا را اعلام کرده که می‌تواند تحول عظیمی در تامین انرژی و برق مصرفی باشد. این پروژه می‌تواند در حدود ۸ درصد از برق مورد نیاز بریتانیا را تامین کند.

در این پروژه از ۶ تالاب Lagoon در ولز، تالابی در سامرست و یک تالاب در کامبریا استفاده خواهد شد. تالاب Lagoon کم‌عمق بوده اما آب این تالاب با وقوع جزر و مد کم و زیاد شده و متغیر است. هزینه این پروژه در حدود ۳۰ بیلیون پوند بوده و یکی از بزرگ‌ترین عملیات مهندسی بریتانیا محسوب می‌شود. دیواره این سد در تالاب سوانزی در ولز در حدود ۸ کیلومتر طول خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود تا ۳.۲ کیلومتر در دریا وارد شود.

این موضوع در حالی است که انگلیس به عنوان کشوری شناخته می‌شود که بیش‌ترین جریان جزر و مد را داشته در نتیجه برق تولید شده به واسطه جریان‌های جزر و مد صورت خواهد گرفت. این پروژه با وجود هزینه‌های گزاف اما نیروگاهی با انرژی پاک خواهد بود که می‌تواند برای نسل آینده بریتانیا نیز سودمند باشد.

بنا به گزارشات منتشر شده، در ساخت این نیروگاه پاک از سدی بین دریاچه و تالاب کمک گرفته خواهد شد. زمانی که آب بالا می‌آید، پشت دیواره سد جمع می‌شود و دریچه‌هایی که در کناره‌ها تعبیه شده‌اند، مانع از بازگشت آب شده و زمانی که فشار آب به حد قابل توجهی رسید، دریچه‌ها باز و توربین‌ها به حرکت در می‌آیند.

کد خبر 288840

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha