همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سهمیه عمره به دلیل کاهش ۵۰ درصدی صدور روادید نصف شد و بر همین اساس اولویت اعزام با زائران فیش دار است و تمام سهمیه‌های دیگر از جمله عمره دانش آموزی لغو خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سعید اوحدی با اشاره به کاهش صدور روادید زائران عمره اظهار کرد: همه اقدامات لازم از سوی وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت برای حل مشکل به وجود آمده در روند صدور روادید انجام شده است و منتظر عملیاتی شدن قول عربستان مبنی بر بازگرداندن روند صدور روادید به حالت عادی هستیم.

اوحدی با بیان اینکه در حال حاضر و به دلیل مشکل به وجود آمده سهمیه عمره نصف شده  است؛بیان کرد: با شرایط  حاضر تنها 50 درصد زائران به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: اگر روند صدور روادید طی دو روز آینده حل نشود، جداول پروازی جدید اعلام خواهد شد بر همین اساس قرعه کشی به صورت استانی با تشکیل کمیته‌ای از مدیر کل اداره حج و زیارت استان، نماینده بعثه مقام معظم رهبری و مدیران کاروان‌ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب از 230 هزار نفری که برای تشرف به عمره ثبت نام کرده اند، 110 هزار نفر برای اعزام به عمره مشرف شوند.

اوحدی با بیان اینکه اولویت اعزام با زائران فیش دار است، تاکید کرد: تمام سهمیه‌های دیگر از جمله عمره دانش آموزی لغو خواهد شد و هر زمان که مشکل صدور روادید برطرف شد، سهمیه‌ها مجددا واگذار خواهد شد و در غیر این صورت این سهمیه‌ها برای سال آینده حفظ خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه افزود: به منظور پیگیری موضوع به صورت میدانی فردا عازم عربستان هستیم.

وی در پایان یادآور شد: سفارت و کنسورلگری‌های عربستان در مشهد از دو هفته پیش در اقدامی هماهنگ اقدام به کاهش 50 درصدی صدور روادید برای زائران ایرانی عمره کردند که این موضوع باعث اختلال در روند اعزام زائران به سرزمین وحی و لغو و جابجایی برخی پروازهای عمره شده است.

کد خبر 288850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha