همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه در پاسخ به اظهارات اخیر اوباما تاکید کرد: ایران با صداقت وارد مذاکره شده و تا دستیابی به حقوق هسته‌ای مردم ایران به این مذاکرات ادامه خواهد داد و تسلیم زیاده خواهی‌ها و مواضع غیرمنطقی طرف مقابل نخواهد شد.

ظریف

به گزاريش ايرنا، وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره سخنان روز گذشته (11 اسفند) رئیس جمهور أمریکا اظهارداشت: سخنان آقای اوباما به روشنی نشان دهنده این واقعیت است که ایالات متحده أمریکا در طول چند دهه گذشته تهدیدهای مستقیم و غیر مستقیم نظامی و تحریم‌های ظالمانه وغیرقانونی متعددی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال داشته است.

ظریف تاکید کرد: این سخنان همچنین نشان میدهد آمریکا به این نتیجه رسیده که سیاست تهدید و تحریم، سیاستی شکست خورده است و این گونه اقدامات قادر به مقابله با عزم راسخ و همت بلند ملت ایران در دستیابی به فناوری صلح أمیز هسته‌ای و پیشرفت در زمینه بهره‌برداری از آن، نبوده و نخواهد بود

وزیر امور خارجه افزود: روشن است که مواضع آقای اوباما برای جلب افکار عمومی آمریکا و مقابله با تبلیغات نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سایر مخالفین تندرو مذاکرات و در قالب کلمات و عبارات غیرقابل قبول و تهدیدآمیز مطرح شده است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با صداقت وارد مذاکره شده و تا دستیابی به حقوق هسته‌ای مردم ایران به این مذاکرات ادامه خواهد داد و تسلیم زیاده خواهی‌ها و مواضع غیرمنطقی طرف مقابل نخواهد شد.

باراک اوباما روز گذشته در مصاحبه ای تلویزیونی با رویترز گفته بود: هم اکنون بزرگترین چالش برای رسیدن به توافق این است که ایران درک کند روند اعتمادسازی، مسیر این کشور برای ورود مجدد کامل به جامعه ملل است.

وی گفت: من فکر می‌کنم نخست وزیر نتانیاهو نگرانی‌های جدی در خصوص ایران دارد و با توجه به لفاظی‌های ایران ، علت نگرانی‌های زیاد اسرائیل درباره ایران قابل درک است. ما نیز نگرانی‌هایی داریم اما همانطور که بارها گفتیم ما باید درباره هدف نهایی که جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تمرکز داشته باشیم.

کد خبر 288851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha