همشهری آنلاین: ارتش عراق و نیروهای مردمی در دومین روز عملیات آزادسازی تکریت در شمال این کشور در آستانه ورود به مرکز این شهر هستند.

نیروهای عراقی در آستانه ورود به مرکز شهر تکریت هستند

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا که برای پوشش این عملیات به منطقه عزیمت کرده، در ادامه عملیات ارتش عراق و نیروهای مردمی برای آزادسازی تکریت و پاکسازی استان صلاح الدین از وجود تروریست‌های داعش، چهار روستا در منطقه سد العظیم آزاد شدند.

تروریست‌های داعش در تابستان گذشته با کمک مالی و تسلیحاتی برخی کشورهای منطقه از جمله ترکیه، عربستان و قطر بخشهایی از شمال عراق را اشغال کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، درگیری در اطراف شهر تکریت به شدت ادامه دارد و نیروهای عراقی تلاش می‌کنند با پاکسازی میدان‌های مین و بمب‌های کارگذاشته شده از سوی تروریستهای داعش، وارد مرکز شهر تکریت شوند.

در منطقه الدور چندین روستا به کنترل ارتش و نیروهای مردمی عراق درآمده و گروههای مهندسی سرگرم پاکسازی میدانهای مین در این منطقه هستند.

نیروهای عراقی همچنین تلاش می کنند به مرکز شهر الدور در جنوب تکریت رسیده و این شهر را کاملا از وجود تروریستهای داعش پاکسازی کنند .

درگیریها در شهر العوجه زادگاه صدام دیکتاتور سابق عراق به شدت ادامه دارد . درگیریها در این شهر در محدوده معروف به کاخهای ریاست جمهوری شدت بیشتری دارد.

خبرنگار ایرنا در منطقه همچنین اعلام کرد که ارتش عراق و نیروهای مردمی تلاش می کنند تا مرکز ساخت خودروهای زرهی بمب گذاری شده که برای عملیات انتحاری از سوی تروریستهای داعش مورد استفاده قرار می گیرند را تصرف کنند.

این خودروها که از سوی گروه تروریستی داعش در عملیات انتحاری مورد استفاده قرار می گیرد، به گونه‌ای ساخته می‌شوند که خمپاره و گلوله‌های توپ به آن اثری ندارد.

ارتش عراق و نیروهای مردمی مرکز ساخت اینگونه خودروها را از صبح امروز زیر آتشباری خود قرار داده‌اند و در آستانه تصرف این کارخانه هستند.

بر اساس آخرین گزارش خبرنگار ایرنا، ارتش عراق و نیروهای مردمی وارد منطقه مجتمع‌های مسکونی شهر تکریت شده‌اند. همچنین دانشگاه این شهر آزاد و منطقه حی القادسیه در شمال تکریت نیز آزاد شده است.

ارتش عراق و نیروهای مردمی از صبح امروز عملیات خود را برای ورود به مرکز شهر تکریت آغاز کرده‌اند.

این نیروها عملیات بزرگ آزادسازی شهر تکریت و پاکسازی استان صلاح الدین از وجود تروریست‌های داعش را از بامداد دیروز با رمز 'لبیک یا رسول الله' آغاز کرده‌اند.

کد خبر 288887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha