همشهری آنلاین: رئیس هیات اجرایی انتخابات شورایاری‌های شهر تهران با اعلام آغاز تبلیغات رسمی کاندیدهای این انتخابات از ۱۴ اسفند ماه، گفت: فرصت تبلیغ برای داوطلبان تا پایان وقت ۲۰ اسفند ماه باقی است و آئین‌نامه‌ها شیوه انتخابات را مشخص کرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شورای شهر تهران، مرتضی طلایی در نشست خبری چهارمین دوره از انتخابات شورایاری‌های شهر تهران با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری‌های شهر تهران در قالب 354 محله شهر تهران و با يادآوري ثبت‌نام 13 هزار و 815 داوطلب در اين انتخابات، خاطرنشان كرد: در مرحله اول بررسی‌های نظارتی، حضور 12 هزار 161 نفر بلامانع بوده است و در مرحله دوم با اصلاح آئین‌نامه‌ای در تعداد 692 پرونده که مشکل سکونت در محل داشتند حل شده و بدین ترتیب 13 هزار و 129 نفر تائید صلاحیت شده‌اند و تنها بررسی نظارت 686 پرونده کماکان ادامه دارد.

وی افزود: هر فرد پرونده الکترونیکی دارد و هر گونه رد صلاحیت از طریق سیتمی اطلاع‌رسانی شده است از این رو هیچ گونه شائبه‌ای در رد صلاحیت‌ها وجود ندارد و طرح مسائل به صورت زبان به زبان در خصوص رد صلاحیت‌ها خارج از سیستم بوده است.

رئیس هیات‌های اجرایی انتخابات شورایاری‌های شهر تهران با اعلام اینکه شهرداری تهران مجری برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها هستند، اظهار کرد: هر آنچه مورد تائید هیات نظارت باشد ملاک عمل است اما نرم‌افزارهای طراحی شده برای این انتخابات از دقت عمل بالایی برخوردار است.

طلایی با بیان اینکه 95 درصد داوطلبان تائید شده‌اند، درباره شایعات مطرح در خصوص رد صلاحیت‌ها گفت: هر کس شایعات را تولید می‌کند خودش هم پاسخگوی این دسته از موضوعات باشد اما آنچه مشخص است آن است که ما آمار غیرقطعی بیان نمی‌کنیم.

نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران تصریح کرد: آنچه باید در خصوص اهمیت شورایاری‌ها دانست آن است که شورایاری‌ها فاصله از خانه تا شهرداری را برای مردم به اندازه فاصله خانه تا مدیر محله کم کرده‌اند و این نهاد با در اختیار داشتن حداقل 100 میلیون تومان اعتبار در حوزه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و داشتن سند توسعه محله، نقش مهمی در هر محله بر عهده دارند.

رئیس ستاد هماهنگی‌های شورایاری‌های شهر تهران گفت: فعالیت شورایاری‌های محلات تهران در نیمه دوم فروردین ماه 94 آغاز خواهد شد.

کد خبر 288898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha